Get a site

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی

گرایش :بازرگانی بین الملل

عنوان : بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها» (مطالعه موردی: شرکتهای تولیدی صادرکننده استان اردبیل)

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت      

دانشکده تحصیلات تکمیلی، گروه مدیریت بازرگانی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A.»

گرایش : بازرگانی بین الملل

 

عنوان:

« بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها»
(مطالعه موردی: شرکتهای تولیدی صادرکننده استان اردبیل)

 

استاد راهنما:

دکتر  مسعود عموپور

استاد مشاور:

دکتر مرحمت همّت پور

تابستان ۱۳۹۲

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در طول دو دهه گذشته، صادرات به عنوان یکی از فعالیت­هایی که رشد اقتصادی را تسریع می­بخشند، شناخته شده است. صادرات نقش یک عامل کلیدی را در دست­یابی به مزیت رقابتی در بازار پرتلاطم امروزی، برای شرکت­ها ایفا می­ کند. از طرفی ارتباط بین فعالیت­های صادراتی و عملکرد به موضوع بسیار پراهمیتی در تدوین و اجرای استراتژی­ها و نیز عرصه­ تجارت بین المللی برای شرکت­ها مبدل شده است. در واقع درجه یا مقیاسی که شرکت به اهداف صادراتی خود نایل آمده است را عملکرد صادراتی آن می­نامند. یکی از ابزارهای عمده­ای که عملکرد صادرات را اندازه ­گیری می­نمایند، در نظر گرفتن نتایج استراتژیک صادرات می­باشد. نکته­ی اصلی این روش این است که اغلب شرکت­ها دارای مجموعه ­ای از اهداف استراتژیک درخصوص صادرات می­باشند. در این دیدگاه دست­یابی به اهداف استراتژیک نظیر: بهبود وضعیت رقابتی و افزایش سهم بازار بایستی به عنوان بخش پراهمیتی از عملکرد صادرات مد نظر قرار گیرد. از طرف دیگر ازجمله عواملی که عملکرد صادرات شرکت­ها را تحت تاثیر قرار می­دهد، ارتباط شرکت­ها با مشتریان خارجی می­باشد و در این میان مبحث کیفیت ارتباطات جایگاهی بسیار پراهمیت را دارای می­باشد، به دلیل این­که تعیین کننده­ شدت و استحکام یک رابطه است. در مبحث صادرات، کیفیت ارتباطات اشاره دارد به این­که ارتباطات فراتر از مرزهای ملت­ها توسعه داده می­شود. کیفیت ارتباطات نشان دهنده­ی میزان تمایل برای به اشتراک­گذاری اطلاعات، نگرش رابطه­ بلندمدت و رضایت­مندی از برقراری رابطه بین صادرکننده و مشتریان خارجی آن می­باشد. ابعاد کیفیت ارتباطات عبارتند از: اشتراک اطلاعات، ارتباطات بلندمدت و رضایت از برقراری ارتباط. این تحقیق درصدد است تاثیر کیفیت ارتباطات با مشتریان را بر عملکرد صادراتی شرکت­ها مورد تحقیق و پژهش قرار دهد. جامعه آماری این مطالعه کارکنان و مدیران شرکت­های تولیدی و صادراتی استان اردبیل هستند که تعداد آن­ها ۱۱۰۰ نفر بوده و نمونه ­ای به اندازه ۲۴۳  نفر از بین آن­ها برای توزیع پرسش­نامه انتخاب شده است. نمونه گیری به روش تصادفی می­باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی- تحلیلی، روش جمع­آوری اطلاعات میدانی و ابزار جمع­آوری اطلاعات در آن پرسش­نامه است. تجزیه و تحلیل داده ­ها نیز به دو روش توصیفی و استنباطی انجام گردیده است. آزمون فرضیه ­ها از طریق روش آزمون رگرسیون و با بهره گرفتن از نرم افزار spss 18 صورت گرفته است. نتایج حاصل از بررسی­های انجام شده نشان می­دهد که کیفیت ارتباط با مشتریان تاثیر بسزایی بر عملکرد صادراتی شرکت­های تولیدی و صادراتی استان اردبیل داشته است. و از میان ابعاد کیفیت ارتباطات، متغیر رضایت از برقراری ارتباط بیشترین تاثیر را بر عملکرد صادراتی دارد.

کلمات کلیدی: کیفیت ارتباط، اشتراک اطلاعات، روابط بلندمدت، رضایت از برقراری ارتباط، عملکرد صادرات

فهرست مطالب.. ….صفحه

فصل  اول:کلیات تحقیق

۱-۱)مقدمه ۲

۱-۲)بیان مساله ۳

۱-۳) اهمیت و ضرورت تحقیق. ۴

۱-۴)اهداف تحقیق. ۵

۱-۵) چهارچوب نظری تحقیق. ۶

۱-۶) فرضیه های تحقیق. ۱۰

۱-۷) تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها ۱۱

۱-۸) قلمرو تحقیق. ۱۲

 

فصل دوم:ادبیات تحقیق

۲-۱) بخش اول:مبانی نظری تحقیق ۱۴

۲-۱-۱) مقدمه ۱۴

۲-۱-۲)دلایل ورود شرکت ها به صحنه تجارت بین الملل. ۱۵

۲-۱-۳) فرایند ورود به بازارهای بین المللی ۱۵

۲-۱-۴) استراتژی های ورود به بازارهای بین المللی ۲۰

۲-۱-۵)صادرات.. ۲۱

۲-۱-۶)انگیزه های صادراتی شرکت ها ۲۴

۲-۱-۷)موانع صادراتی. ۲۵

۲-۱-۸)عوامل موثر بر صادرات.. ۲۶

۲-۱-۹) توسعه صادرات.. ۲۸

۲-۱-۹-۱)نقش سیاست های توسعه صادرات در عملکرد صادرات.. ۲۹

۲-۱-۱۰)عملکرد صادراتی. ۳۱

۲-۱-۱۰-۱)تعیین کننده های عملکرد صادرات شرکت.. ۳۲

۲-۱-۱۰-۲)عوامل تاثیرگذار بر عملکرد صادرات.. ۳۵

۲-۱-۱۰-۳)سنجش عملکرد صادراتی. ۴۱

۲-۲-۱) مفهوم مشتری و انواع آن. ۴۲

۲-۲-۲)شناخت مشتریان. ۴۵

۲-۲-۳) شناسایی و طبقه بندی مشتریان کلیدی. ۴۷

۲-۲-۴)روند جلب مشتری. ۴۸

۲-۲-۵)حفظ و نگهداری مشتری. ۴۹

۲-۲-۶)تجزیه و تحلیل مشتری در محیط خارجی. ۵۰

۲-۲-۷) برنامه جذب و حفظ مشتریان عمده ۵۰

۲-۲-۸)ایجاد سیستم اندازه گیری سودآوری مشتری. ۵۱

۲-۲-۹)ایجاد سیستم اندازه گیری رضایت مشتری. ۵۱

۲-۲-۱۰)بازاریابی رابطه ای. ۵۲

۲-۲-۱۱)ویژگی های بازاریابی رابطه ای. ۵۵

۲-۲-۱۲)ضرورت ایجاد بازاریابی رابطه ای. ۵۷

۲-۲-۱۳)مزایای بازاریابی رابطه ای. ۵۸

۲-۲-۱۴)ارتباط با مشتری. ۵۸

۲-۲-۱۵)مراحل توسعه ارتباط با مشتری. ۶۰

۲-۲-۱۶)دانش اقتصادی ارتباط با مشتری. ۶۰

۲-۲-۱۷)نکات مهم در اجرای استراتژی ارتباط با مشتری. ۶۱

۲-۲-۱۸)مزایای استراتژی ارتباط با مشتری. ۶۲

۲-۲-۱۹)زنجیره ارتباطات در روابط تجاری ۶۳

۲-۲-۲۰)کیفیت ارتباطات ۶۷

۲-۲-۲۱) تاثیر برنامه های وفادار ساز مشتری بر کیفیت ارتباطات ۷۰

۲-۲-۲۲) تاثیر کیفیت ارتباطات بر تعهد به رابطه ۷۱

بخش دوم: پیشینه تحقیق. ۷۳

فصل سوم : روش اجرای تحقیق

۳-۱ ) مقدمه ۷۹

۳-۲ ) روش تحقیق. ۷۹

۳-۳) جامعه آماری. ۸۰

۳-۴) نمونه و روش نمونه گیری. ۸۰

۳-۵) روش و ابزار جمع آوری داده ها ۸۱

۳-۵-۱ ) روش جمع آوری داده ها ۸۲

۳-۵-۲ ) ابزار جمع آوری داده ها ۸۲

۳-۵-۲-۱ ) تدوین پرسشنامه ۸۳

۳-۵-۲-۲ ) تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه ۸۵

۳-۵-۲-۳ ) تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه ۸۶

۳-۶ ) روش تجزیه و تحلیل داده ها ۸۷

فصل  چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها

۴-۱ ) مقدمه ۸۹

۴-۲ ) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان ۸۹

۴-۳) توصیف متغیرهای تحقیق. ۹۳

۴-۴) آزمون فرضیات تحقیق. ۹۸

۴-۴-۱) فرضیه اصلی. ۹۸

۴-۴-۲) فرضیه های فرعی. ۹۹

فصل  پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات

۵-۱) مقدمه ۱۰۳

۵-۲) خلاصه تحقیق. ۱۰۳

۵-۳) نتایج آمار توصیفی ۱۰۴

۵-۴)نتایج حاصل از آمار استنباطی. ۱۰۶

۵-۴-۱) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه اصلی. ۱۰۶

۵-۴-۲) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه فرعی اول. ۱۰۷

۵-۴-۳) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه فرعی دوم ۱۰۷

۵-۴-۴) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه فرعی سوم ۱۰۸

۵-۵) مقایسه نتایج حاصل از آزمون فرضیات با مطالعات انجام شده ۱۰۸

۵-۶) مقایسه نتایج آزمون فرضیاتبر اساس سه مولفه کیفیت ارتباط.. ۱۰۹

۵-۷) پیشنهادات پژوهش.. ۱۰۹

۵-۷-۱) پیشنهادات درخصوص فرضیه اصلی.. ۱۰۹

۵-۷-۲) پیشنهادات درخصوص فرضیه های فرعی.. ۱۱۰

۵-۷-۲-۱) پیشنهادات درخصوص فرضیه فرعی اول. ۱۱۰

۵-۷-۲-۲) پیشنهادات درخصوص فرضیه فرعی دوم ۱۱۱

۵-۷-۲-۳) پیشنهادات درخصوص فرضیه فرعی سوم ۱۱۱

۵-۸) پیشنهادات برای تحقیقات آینده ۱۱۲

۵-۹) محدودیت های انجام پژوهش.. ۱۱۲

اشکال، جداول و نمودارها

اشکال

۱-۱) مدل مفهومی پژوهش.. ۱۰

۲-۱) بازارمحوری و عملکرد صادرات.. ۳۸

۲-۲) مدل جامع بازاریابی رابطه ۵۴

جداول

۲-۱)مجموع انگیزه های صادراتی شرکت ها ۲۴

۳-۱)پرسشنامه های ارسالی و دریافتی. ۸۱

۳-۲)صفات کمّی و ارزش عددی گزینه های پرسشنامه ۸۳

۳-۳)شرح سوالات پرسشنامه ۸۴

۳-۴)درصد آلفای کرونباخ متغیرها ۸۷

۴-۱)  توصیف متغییر جنسیت پاسخ دهندگان. ۸۹

۴-۲) توصیف متغییر سن پاسخ دهندگان. ۹۰

۴-۳) توصیف متغییر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. ۹۱

۴-۴) توصیف متغییر سنوات خدمت پاسخ دهندگان. ۹۲

۴-۵) توصیف متغییر نوع استخدام پاسخ دهندگان. ۹۲

۴-۶) توصیف متغیر کیفیت ارتباطات.. ۹۳

۴-۷) توصیف متغیر اشتراک اطلاعات.. ۹۴

۴-۸) توصیف متغیر ارتباط بلندمدت.. ۹۵

۴-۹) توصیف متغیر رضایت از برقراری ارتباط. ۹۵

۴-۱۰) توصیف متغیر عملکرد صادراتی. ۹۶

۴-۱۱) توصیف متغیر بهبود وضعیت رقابتی. ۹۷

۴-۱۲) توصیف متغیر افزایش سهم بازار ۹۸

۴-۱۳)آزمون رگرسیون بین کیفیت ارتباطات وعملکردصادرات.. ۹۹

۴-۱۴)آزمون رگرسیون اشتراک اطلاعات وعملکردصادرات.. ۹۹

۴-۱۵)آزمون رگرسیون بین ارتباطات بلندمدت وعملکرد صادرات.. ۱۰۰

۴-۱۶)آزمون رگرسیون بین رضایت ازبرقراری ارتباط وعملکرد صادرات.. ۱۰۰

۵-۱)مقایسه میزان تاثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر عملکرد صادرات شرکت.. ۱۰۹

نمودارها

۲-۱) نمودارفرایند بین المللی شدن شرکت ها ۱۶

۴-۱) نمودار میلی متغییر جنسیت پاسخ دهندگان. ۸۹

۴-۲) نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان. ۹۰

۴-۳) نمودارمیله ای میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. ۹۱

۴-۴) نمودار میله ای سنوات خدمت پاسخ دهندگان. ۹۲

۴-۵)نمودار میله ای نوع استخدام پاسخ دهندگان. ۹۳

۴-۶) هیستوگرام  متغیر کیفیت ارتباط. ۹۳

۴-۷) هیستوگرام  متغیر اشتراک اطلاعات.. ۹۴

۴-۸) هیستوگرام  متغیر ارتباط بلندمدت… ۹۵

۴-۹) هیستوگرام  متغیر رضایت از برقراری ارتباط. ۹۶

۴-۱۰) هیستوگرام  متغیر عملکرد صادرات… ۹۶

۴-۱۱) هیستوگرام  متغیر بهبود وضعیت رقابتی.. ۹۷

۴-۱۲) هیستوگرام  متغیر افزایش سهم بازار. ۹۸

پیوست ها

منابع و مآخذ. ۱۱۴

پرسشنامه ۱۲۲

خروجی های نرم افزار ۱۲۶

خلاصه وضعیت.. ۱۳۱

چکیده لاتین (Abstract) 132

فصل اول

      ( کلیات تحقیق)

۱-۱) مقدمه

امروزه افزایش رقابت در مقیاس جهانی به افزایش تعداد شرکت­هایی منجر شده است که فرصت­ها را در بازارهای بین المللی جستجو می­ کنند تا به اهداف­شان نائل آیند و جایگاه بازار و بقای­شان را حفظ نمایند (دعایی و حسینی رباط، ۱۳۸۹، ص ۶۲). جهانی شدن، فرایند گام به گام توسعه­ی تجارت بین الملل است که به موجب آن یک شرکت به طور افزایشی، درگیر عملیات تجارت بین المللی، از طریق محصولات خاص در بازارهای منتخب می­شود (کالافسکی[۱]، ۲۰۰۹، ص ۴۸). در این میان، صادرات را می­توان نقطه­ی شروعی برای جهانی شدن پنداشت (رحیم نیا و صادقیان، ۱۳۹۰، ص ۱۲۱). صادرات به صورت ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها تعریف می­گردد (کالافسکی، ۲۰۰۹، ص ۴۸) و در طول دو دهه پیش، همگام با رشد اقتصاد جهانی به عنوان یکی از فعالیت­های اقتصادی که نسبت به دیگر فعالیت­ها رشد بیشتری دارد، مورد توجه قرار گرفته است. در حقیقت صادرات به عنوان یک فعالیت تجاری ضروری برای اقتصاد ملی به شمار می­رود. صادرات در سطح شرکت نیز به عنوان امکانی برای فروش بیشتر، سودآوری بیشتر، استفاده از اقتصاد مقیاس برای کاهش هزینه­ های توسعه­ی محصول، افزایش استاندارد زندگی برای مشتریان و بهبود کیفیت زندگی کاری کارکنان تلقی می­شود (لی و هبته-جورجیس[۲]، ۲۰۰۴، ص ۱۰۱). صادرات باعث می­شود که سطوح استخدام، توسعه­ی صنعتی و رفاه ملی افزایش یابد. هم­چنین موجب بهبود عملکرد شرکت­ها، افزایش سودآوری، افزایش حجم فروش و گسترش سهم بازار برای آن­ها می­شود (کوکسال[۳]، ۲۰۰۸، ص ۴۱۷).

روابط بازرگانی بین الملل ابعاد مختلفی را دربرمی­گیرد که اثربخشی شرکت­ها را در بازار بین المللی به ویژه بازار صادرات تحت تأثیر قرار می دهد  .با توجه به شرایط بازار پیچیده و دست­خوش تغییرات مداوم و پی در پی، کسب سریع اطلاعات درخصوص بازار و مشتریان اغلب رمز موفقیت در بازارهای بین المللی است. تحت شرایط متلاطم، احتمال بیشتری وجود دارد که محصولات شرکت متناسب با نیازهای مشتریان و محصولات رقبا نباشد و درنتیجه اثربخشی اقدامات شرکت کاهش می­یابد (دعایی و حسینی رباط، ۱۳۸۹، ص ۶۲). تحقیقات نشان می­ دهند که امروزه  دغدغه اصلی شرکت­های بین المللی بهبود عملکرد صادراتی می­باشد (قاسمی و همکاران، ۱۳۸۸، ص ۷۶).

 

۱-۲) بیان مساله

در طول دو دهه گذشته، صادرات به عنوان یکی از فعالیت­هایی که رشد اقتصادی را تسریع می­بخشند، شناخته شده است. صادرات نقش یک عامل کلیدی را در دست­یابی به مزیت رقابتی در بازار پرتلاطم امروزی، برای شرکت­ها ایفا می­ کند و این برتری­ها در نتیجه­ی بهبود موقعیت مالی، افزایش بهره گیری از ظرفیت­های تولیدی، استفاده از تکنولوژی­های برتر و دستیابی به عملکرد مطلوب و مورد انتظار، ایجاد می- گردد (اورال[۴]، ۲۰۰۹، ص ۱۴۰).

انگیزه­ها یا منافع صادرات همواره مورد توجه اقتصاددانان بوده است. نظریه­ی استوارت میل درخصوص منافع صادرات، با وجودی ­که در قرن ۱۹ میلادی عنوان شد، هنوز هم تازگی خود را حفظ نموده است. استوارت میل با نقل قول از ریکاردو عنوان می­ کند که یک کشور از طریق صادرات می ­تواند کالاهایی را وارد نماید که خود قادر به تولید آن­ها نیست. منابع و امکانات در مکان­ها و بخش­هایی به­کار گرفته می­شوند که از کارآیی و بهره وری بیشتری برخوردار باشند، روش­های تولیدی مناسب­تری به­کار گرفته شوند و بهره وری افزایش یابد و درنتیجه تولید جهانی به میزان حداکثر خود توسعه می­یابد. بنابراین، صادرات موجب افزایش درآمد و اشتغال شده و با فراهم سازی امکان بهره گیری از صرفه جویی­های مقیاس، بهره­ گیری از تکنولوژی­های پیشرفته، امکان تخصیص بهینه منابع و افزایش رقابت در تولید محصولات، می ­تواند موجبات افزایش بهره­وری را فراهم سازد. در حقیقت صادرات امکان استفاده از امکانات جهانی برای رشد تولیدات داخلی را مهیا کرده و از این طریق، از محدودیت­های بازار داخلی رهایی یافته و با توسعه­ی مقیاس تولید به منظور صادرات بیشتر به بازارهای خارجی، زمینه­ دست­یابی به رشد و توسعه­ی اقتصادی را فراهم می­آورد. (طیبی و همکاران، ۱۳۸۷، ص ۸۷)

با توجه به اهمیت فزاینده صادرات در دنیای متلاطم امروزی، اکثر شرکت­ها به فکر صادر نمودن کالاهای خویش به خارج از بازارهای داخلی افتاده­اند و هم­چنین ارتباط بین فعالیت­های صادراتی و عملکرد به موضوع بسیار پراهمیتی در تدوین و اجرای استراتژی­ها و نیز عرصه­ تجارت بین المللی برای شرکت­ها مبدل شده است. (اورال، ۲۰۰۹، ص ۱۴۶) در واقع درجه یا مقیاسی که شرکت به اهداف صادراتی خود نایل آمده است را عملکرد صادراتی آن می­نامند که این مقیاس شامل: میزان و حجم فروش، سود حاصل از صادرات، رشد فروش و ورود به بازارهای جدید می­باشد (وظیفه دوست و زرین نگار، ۱۳۸۷، ص ۸).

از طرف دیگر ازجمله عواملی که عملکرد صادرات شرکت­ها را تحت تاثیر قرار می­دهد، ارتباط میان شرکت­ها با مشتریان خارجی خویش می­باشد. ادغام فلسفه­ی ارتباطات و بازاریابی در نگرش بازاریابی مدرن، اهمیت فزاینده­ی ارتباطات را در فرایند بازاریابی به روشنی مشخص می­نماید. به منظور دستیابی به تجارت و بازاریابی موفق، مدیریت، توسعه و ارزیابی ارتباطات امری بسیار ضروری می­نماید. در ادبیات مربوط به ارتباطات، تقابل و دوطرفه بودن انگیزش برای ارتباط، یکی از پراهمیت­ترین عوامل موثر بر چگونگی ارتباط می­باشد (کراسبی[۵] و همکاران، ۱۹۹۰، ص ۶۸) و کیفیت این ارتباطات نشان دهنده­ی نوعی ارزیابی از شدت و نوع رابطه، نیازها و انتظارات طرفین درگیر در ارتباط از یکدیگر می­باشد که ارزیابی مذکور براساس برخوردها و وقایع موفق و ناموفق پیشین انجام خواهد گرفت (لارسون و لاجرز[۶]، ۱۹۹۸، ص ۲). مبحث کیفیت ارتباطات جایگاهی بسیار پراهمیت را دارای می باشد، به دلیل اینکه تعیین کننده­ شدت و استحکام یک رابطه است. برخلاف ارتباطات در یک بازار داخلی، توسعه­ی روابط در بازارهای خارجی تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله: فرهنگ ناهمگون، عوامل اقتصادی متفاوت و دیگر عوامل عمده­ی محیطی قرار می­گیرد. تعیین رابطه میان صادرکنندگان و خریداران خارجی ایشان، بسیار ضروری می باشد زیرا فعالیت­های تجاری با برقراری ارتباط بین دو طرف معامله ایجاد می شود (اورال، ۲۰۰۹، ص ۱۴۶).

این مطالعه درصدد نشان دادن این مهم است که افراد درگیر در رابطه­ بازرگانی (صادرکنندگان و شرکت­های خریدار خارجی) در ارتباطات فی مابین چگونه عمل می­ کنند. در نتیجه پرسش اساسی مطالعه­ حاضر این است که:

“آیا کیفیت روابط میان صادرکنندگان و خریداران خارجی ایشان بر عملکرد صادرات شرکت تاثیر می گذارد؟”

[۱] Kalafsky

[۲] Lee and Habte-Giorgis

[۳] Koksal

[۴] Ural

[۵] Crosby

[۶] Larson and Rogers

تعداد صفحه : ۱۴۷

قیمت : ۱۴۷۰۰تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        *       [email protected]

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

[add_to_cart id=152091]

—-

پشتیبانی سایت :       

*