Get a site

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته جمعیت شناسی

عنوان : تحلیل فضایی آمار تصادفات و سرانه ی مرگ و میر ناشی از تصادفات(درون و برون شهری) شهرستان های ایران در دوره ۱۳۸۹-۱۳۸۵

دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ جمعیت شناسی

تحلیل فضایی آمار تصادفات و سرانه ی مرگ و میر ناشی از تصادفات(درون و برون شهری) شهرستان های ایران در دوره ۱۳۸۹-۱۳۸۵

استاد راهنما

دکتر علی گلی

شهریور ۱۳۹۲

 

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

چکیده :

تصادفات ترافیکی در حال حاضر به صورت یک معضل اجتماعی در سطح جهان مطرح است که همه ساله جان تعداد زیادی از مردم را گرفته و هزینه های اقتصادی بزرگی را به جوامع وارد می کند. حوادث ثرافیکی سالانه باعث مرگ حدود ۲/۱ میلیون نفر و جراحت بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا می شود و نهمین عامل از دست رفتن سال های مفید عمر در جهان است و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۶۶ درصد افزایش یافته و به سومین عامل تبدیل شود. این مطالعه بررسی الگوی فضایی و تحولات فضایی آمار تصادفات و سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات در شهرستان های ایران در دوره ۱۳۸۹-۱۳۸۵می باشد. مطالعه حاضر با بهره گرفتن از داده های ترکیبی سالنامه های آماری سال های ۱۳۸۵، ۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۸۸، ۱۳۸۹ و نتایج عمومی سرشماری ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰ با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS و تکنیک آمار مکانی و شاخص توزیع فضایی موران انجام شده است. این تحقیق نشان می دهد که در سطح کشور سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات (درون شهری– برون شهری) دارای الگوی فضایی نسبتا خوشه ای می باشد. تعداد جمعیت، تراکم جمعیت، درصد بی سوادی، سرانه راه فرعی، درجه ی توسعه یافتگی شهرستان ها هم بر سرانه ی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری و هم  برون شهری تاثیر داشته است.  طول راه اصلی و فرعی فقط بر سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری تاثیر داشته است. متغیر سهم جمعیت هر شهرستان از جمعیت کل کشور بیشترین تاثیر را بر سرانه ی مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری داشته است. تصادفات یکی از بزرگترین مشکلات سلامت عمومی در جهان است. این مساله در کشور ایران با روند صعودی تعداد کشته شدگان و افزایش تعداد کاربران راه های کشور و همچنین افزایش تعداد سفرها مهم تر شده است، پیشنهاد می شود جهت کاهش مرگ و میر ناشی ازحوادث ترافیکی و کاهش سرعت رشد تصادفات، مطالعات بعدی بر مبنای علل مؤثر در روند کاهش مرگ و میر طراحی شود.

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                                صفحه

فصل اول: کلیات    ۲
۱-۱-    مقدمه    ۲
۱-۲- بیان مساله    ۴
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق    ۸
۱-۴- اهداف تحقیق    ۱۲
۱-۴-۱-هدف کلی    ۱۲
۱-۴-۲-اهداف جزئی    ۱۲
فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین    ۱۵
۲-۱- مقدمه    ۱۵
۲-۲- مروری بر تحقیقات داخلی و خارجی    ۱۵
۲-۲-۱- مطالعات داخلی    ۱۵
۲-۲-۲- مطالعات خارجی    ۲۴
۲-۳- ارزیابی مطالعات پیشین    ۳۰
۲-۳-۱- نقاط قوت مطالعات پیشین    ۳۰
۲-۳-۲- نقاط ضعف مطالعات پیشین    ۳۱
فصل سوم: چارچوب نظری    ۳۳
۳-۱- مقدمه    ۳۳
۳-۲- مروری بر نظریات موجود    ۳۳
۳-۲-۱- نظریه ی ارتباط توسعه اجتماعی – اقتصادی با میزان مرگ و میر    ۳۳
۳-۲-۲- نظریه ی فرهنگ    ۳۵
۳-۳ – چارچوب نظری    ۳۷
۳-۴- مدل مفهومی و تجربی تحقیق    ۳۹
۳-۵- فرضیه های تحقیق    ۴۰
فصل چهارم: روش تحقیق    ۴۱
۴-۱- مقدمه    ۴۲
۴-۲- روش تحقیق    ۴۲
۴-۳- ابزار جمع آوری داده ها    ۴۳
۴-۴- جامعه آماری    ۴۳
۴-۵- واحد تحلیل    ۴۳
۴-۶- قلمرو زمانی و مکانی    ۴۳
۴-۷- تکنیک های آماری تحلیل داده ها    ۴۳
۴-۷-۱- تحلیل مدل خودهمبستگی فضایی و محلی    ۴۴
۴-۸- تعریف نظری و عملیاتی متغیرها    ۴۷
۴-۸-۱- متغیرهای مستقل    ۴۸
۴-۸-۲- متغیر وابسته    ۴۸
فصل پنجم: یافته های تحقیق    ۵۰
۵-۱- مقدمه    ۵۰
۵-۲- آمار توصیفی    ۵۰
۵-۲- تحولات فضایی سرانه مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری در کشور بر اساس الگوی تک متغیره ( شاخص خود همبستگی فضایی)    ۶۷
۵-۳- آمار استنباطی و آمار مکانی    ۷۲
۵-۴- رگرسیون چند گانه به روش گام به گام    ۹۶
۵-۴-۱- معادله رگرسیون گام به گام (عوامل موثر بر مرگ و میر ناشی از تصادفات درون شهری)    ۹۶
۵-۴-۲-معادله رگرسیون گام به گام (عوامل موثر بر مرگ و میر ناشی از تصادفات برون شهری)    ۹۸
فصل ششم: نتیجه گیری    ۱۰۲
۶-۱- مقدمه    ۱۰۲
۶-۳- آمار استباطی و آمار مکانی    ۱۰۶
۶-۴- پیشنهادات    ۱۰۸
۶-۴-۱-پیشنهادات اجرایی    ۱۰۹
۶-۴-۲-پیشنهادات برای پژوهش های آتی    ۱۱۰
۶-۵- محدودیت های تحقیق    ۱۱۰
منابع    ۱۱۲
منابع فارسی    ۱۱۲
منابع لاتین    ۱۱۷

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

تعداد صفحه :۱۵۴

قیمت : ۱۴۷۰۰تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        *       [email protected]

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

[add_to_cart id=150043]

—-

پشتیبانی سایت :       

*