Get a site

پایان نامه ارائه مدلی برای اندازه گیری اعتماد و بررسی تاثیر آن

 پایان نامه رشته  مدیریت

                            دانشگاه آزاد اسلامی             

واحد علوم و تحقیقات البرز

دانشکده مدیریت و حسابداری ٬ گروه مدیریت

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی   “M.A”

عنوان :

ارائه مدلی برای اندازه گیری اعتماد و بررسی تاثیر آن بر کارایی سازمان

زمستان ۱۳۹۱

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                          شماره صفحه

چکیده.۱

فصل اول : کلیات تحقیق

  • مقدمه.۳
  • بیان مسئله۴
  • اهمیت و ضرورت تحقیق ۸
  • اهداف تحقیق۱۱
  • روش شناسی تحقیق.۱۳

۱-۵-۱نوع روش تحقیق.۱۳

۱-۵-۲روش گردآوری اطلاعات و داده ها.۱۳

۱-۵-۳ جامعه آماری .۱۳

۱-۵-۴روش و طرح نمونه برداری.۱۳

۱-۵-۵ حجم نمونه و روش محاسبه۱۴

  • ابزار تجزیه و تحلیل۱۴

۱-۶ قلمرو تحقیق۱۴

۱-۷ تعریف واژگان تخصصی .۱۴

فصل دوم : مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق

۲-۱ اعتماد.۱۷

۲-۱-۱ مقدمه۱۷

۲-۱-۲ اعتماد چیست؟.۱۹

۲-۲ مدل و چارچوب تئوریکی بحث اعتماد.۲۱

۲-۲-۱ مدل اعتماد از دیدگاه مارتینز۲۱

۲-۲-۱-۱ جنبه های شخصی اعتماد.۲۳

۲-۲-۱-۲ جنبه های مدیریتی اعتماد.۲۳

۲-۲-۱-۳ ترکیب جنبه های شخصی و مدیریتی در اعتماد.۲۴

۲-۲-۲ مدل مبنی بر ارزش ها ، نگرش ها و حالات۲۴

۲-۲-۲-۱ ارزش ها نقش آنها در اعتماد.۲۴

۲-۲-۲-۲ نگرش ها ۲۵

۲-۲-۲-۳ حالات و احساسات.۲۷

۲-۲-۲-۴ ارتباط ارزش ها ، نگرش ها و حالات ۲۹

۲-۳ اعتماد سازی.۲۹

۲-۳-۱ گام اول فرهنگ سازی۳۰

۲-۳-۲ گام دوم رهبری۳۰

۲-۳-۳ گام سوم ارتباطات۳۱

۲-۴ فرآیند اعتماد.۳۳

۲-۵ نارسایی اعتماد۳۴

۲-۶ اعتماد و نظریه پردازان سازمانی۳۶

۲-۶-۱ اعتماد و مشاوران مدیریتی.۳۷

۲-۷ اعتماد به رهبر.۴۰

۲-۸ اعتماد به سازمان.۴۱

۲-۹ اعتماد بین شخصی ۴۳

۲-۱۰ ابعاد اعتماد.۴۴

۲-۱۱ رابطه سرمایه اجتماعی و اعتماد پذیری۴۵

۲-۱۲ انواع اعتماد در سازمان.۴۶

۲-۱۳ روش های اعتماد سازی در بین کارکنان یک سازمان۴۷

۲-۱۴ شیوه های تقویت اعتماد سازی۴۸

۲-۱۵ نقش مدیران در مسیر اعتماد سازی در سازمان۵۰

۲-۱۶ ایجاد اعتماد فردی۵۱

۲-۱۷ ایجاد اعتماد سازمانی۵۲

۲-۱۸ شبکه اعتماد ۵۳

۲-۱۹ توسعه شعاع اعتماد۵۳

۲-۲۰ مزایای سرمایه اجتماعی در سازمان۵۴

۲-۲۱ اعتماد و سرمایه اجتماعی.۵۵

۲-۲۲ ارزیابی ۳۶۰ درجه.۵۸

۲-۲۲-۱ مقدمه.۵۸

۲-۲۲-۲ مفهوم ارزیابی عملکرد و تعاریف آن.۵۹

۲-۲۲-۳ تاریخچه ارزیابی۶۱

۲-۲۲-۴ اهداف ارزیابی عملکرد۶۳

۲-۲۲-۵ مزایای ارزیابی عملکرد .۶۳

۲-۲۲-۶ نکات مورد ارزیابی .۶۵

۲-۲۲-۷ معیارهای ارزیابی ۶۶

۲-۲۲-۸ انواع ارزیابی کنندگان عملکرد.۶۶

۲-۲۳ روش های متداول ارزیابی عملکرد۶۸

۲-۲۴ مصاحبه های بعد از ارزیابی ۷۳

۲-۲۵ شرایط اجرای طرح ارزیابی و مدیریت عملکرد.۷۴

۲-۲۶ نگاهی به ارزیابی ۳۶۰ درجه و جایگاه آن.۷۶

۲-۲۶-۱ ارزیابی ۳۶۰درجه چیست؟۷۷

۲-۲۶-۲ اهداف ارزیابی ۳۶۰ درجه۷۹

۲-۲۶-۳ مزیت های بازخور ۳۶۰ درجه.۸۰

۲-۲۶-۴ دلایل استفاده از بازخور ۳۶۰ درجه در سازمان ها ۸۱

۲-۲۷ کارایی۸۷

۲-۲۷-۱ مقدمه.۸۷

۲-۲۷-۲ رابطه کارایی با بهره وری و اثربخشی .۸۸

۲-۲۷-۳ عوامل موثر در کارایی۸۹

۲-۲۸ تست فیزیکی اعتماد.۹۰

۲-۲۹ سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته ۹۲

۲-۲۹-۱پیشینه خارجی.۹۲

۲-۲۹-۲ پیشینه داخلی۹۵

فصل سوم : روش اجرای تحقیق

۳-۱ مقدمه۹۹

۳-۲ روش اجرایی تحقیق.۹۹

۳-۳ روش تحقیق.۱۰۱

۳-۴ جامعه و نمونه آماری ۱۰۲

۳-۵ روش نمونه گیری .۱۰۲

۳-۶ ابزار جمع آوری اطلاعات۱۰۴

۳-۷ سوالات پرسشنامه .۱۰۶

۳-۸ متغیرهای تحقیق.۱۰۶

۳-۹ رویی و پایایی پرسشنامه .۱۰۷

۳-۹-۱ پایایی.۱۰۷

۳-۹-۲ روایی.۱۰۸

۳-۹-۲-۱ روایی ابزار اندازه گیری تحقیق۱۰۹

۳-۹-۲-۲ روایی نمایی (ظاهری)۱۰۹

۳-۱۰ معدل معادلات ساختاری۱۱۰

۳-۱۱ تحلیل عاملی۱۱۰

۳-۱۲ تست فیزیکی اعتماد۱۱۱

۳-۱۳ روش ها و فنون آماری .۱۱۱

۳-۱۳-۱ آزمون فرض های اساسی رگرسیون.۱۱۳

۳-۱۳-۲ آزمون های مرتبط با روابط متغیرها.۱۱۳

۳-۱۳-۲-۱ آزمون معنی دار بودن ضریب متغیر مستقل۱۱۳

۳-۱۳-۲-۲ ضریب تعیین و ضریب تعیین تعدیل شده ۱۱۴

۳-۱۴ مدل های مفهومی تحقیق.۱۱۴

۳-۱۴-۱ مدل مفهومی تحلیل تست فیزیکی.۱۱۴

۳-۱۴-۲ مدل مفهومی ارتباط بین اعتماد و کارایی.۱۱۵

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱ مقدمه.۱۱۸

۴-۲ یافته های توصیفی متغیرهای پژوهش .۱۱۸

۴-۲-۱ آمار توصیفی مربوط به ویژگی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان.۱۱۸

۴-۳ آمار استنباطی تحلیل فرضیه های تحقیق۱۲۲

۴-۳-۱ معادله اصلی تحقیق : تاثیر شبکه اعتماد برکارایی سازمانی در شهرداری تهران۱۲۳

۱-نرمال بودن

۲- استقلال خطاها

۳-عدم وجود اثر هم خطی شدید (خود همبستگی جدی) بین متغیرهای مستقل

۴-۳-۲ فرضیه اصلی تحقیق : شبکه اعتماد برکارایی سازمانی در شهرداری تهران تاثیر معنادار دارد۱۲۶

۴-۴ معادله فرعی تحقیق تاثیر ابعاد شبکه اعتماد برکارایی سازمانی در شهرداری تهران۱۲۶

۴-۴-۱ فرضیه فرعی اول تحقیق۱۲۹

۴-۴-۲ فرضیه فرعی دوم تحقیق۱۳۰

۴-۴-۳ فرضیه فرعی سوم تحقیق.۱۳۰

۴-۴-۴ فرضیه فرعی چهارم تحقیق۱۳۰

۴-۴-۵ فرضیه فرعی پنجم تحقیق۱۳۱

۴-۴-۶ فرضیه فرعی ششم تحقیق۱۳۱

۴-۴-۷ فرضیه فرعی هفتم تحقیق.۱۳۲

۴-۵ رتبه بندی عوامل تاثیر گذار بر کارایی سازمانی در شهرداری تهران.۱۳۲

۴-۶ تحلیل عاملی۱۳۳

۷-۴ مدل معادلات ساختاری۱۳۳

۴-۷-۱ بررسی ضرایب پایایی و روایی۱۳۷

۴-۸ پاسخ به فرضیات پژوهش براساس روش کمترین توان دوم جزیی (PLS)138

۴-۸-۱فرضیه اول.۱۳۹

۴-۸-۲ فرضیه دوم.۱۳۹

۴-۸-۳ فرضیه سوم۱۴۰

۴-۸-۴ فرضیه چهارم.۱۴۰

۴-۸-۵ فرضیه پنجم.۱۴۱

۴-۸-۶ فرضیه ششم.۱۴۱

۴-۸-۷ فرضیه هفتم .۱۴۱

۴-۹ رتبه بندی عوامل تاثیرگذار برکارایی سازمانی در شهرداری تهران.۱۴۲

۴-۱۰ نتایج آزمون دو جمله ای.۱۴۲

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱ مقدمه.۱۴۵

۵-۲ فرضیه اصلی تحقیق.۱۴۵

۵-۳ فرضیه های فرعی تحقیق.۱۴۶

۵-۴ بررسی یافته های پژوهش با توجه به آزمون های انجام شده.۱۴۶

۵-۴-۱ نتیجه گیری از فرضیه اصلی.۱۴۶

۵-۴-۲ نتیجه گیری از فرضیات فرعی۱۴۶

۵-۵ رتبه بندی عوامل تاثیرگذار برکارایی سازمانی در شهرداری تهران.۱۴۹

۵-۶ ابعاد اعتماد.۱۵۰

۵-۷ پیشنهادات۱۵۲

۵-۷-۱ پیشنهاداتی برای پژوهش های آینده.۱۵۶

۵-۸ مشکلات و تنگناهای تحقیق۱۵۷

منابع و مآخذ۱۵۸

فهرست منابع فارسی.۱۵۸

فهرست منابع انگلیسی۱۶۲

چکیده انگلیسی۱۶۵

 

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                          شماره صفحه

جدول ۲-۱ تعاریف اعتماد بر اساس مقاهیم تاکید و ارائه کننده های تعاریف.۲۱

جدول ۲-۲ مروری بر سیستم های ارزیابی عملکرد۶۲

جدول ۳-۳ گام های تحقیق.۱۰۰

جدول ۳-۴ برآورد پایایی در پیش آزمون نهایی براساس روش آلفای کرونباج.۱۰۸

جدول ۴-۵ آمار توصیفی ویژگی های جمعیت شناختی .۱۱۹

جدول ۴-۶ میانگین ، انحراف استاندارد و ضرایب همبستگی پیرسون بین متغیرهای پژوهش۱۲۲

جدول ۴-۷ نتایج آزمون کولموگروف اسمیزنوف۱۲۳

جدول ۴-۸ رگرسیون شبکه اعتماد برکارایی سازمانی۱۲۵

جدول ۴-۹ ضرایب استاندارد غیر استاندارد آمار معناداری متغیر وارد شده در معادله رگرسیون.۱۲۵

جدول ۴-۱۰ نتایج آزمون کولمو گروف اسمیرنوف۱۲۷

جدول ۴-۱۱ شاخصی VIFو تلورانس.۱۲۸

جدول ۴-۱۲ رگرسیون ابعاد شبکه اعتماد برکارایی سازمانی ۱۲۸

جدول ۴-۱۳ ضرایب استاندارد غیر استاندارد آمار معناداری متغیر وارد شده در معادله رگرسیون۱۲۹

جدول ۴-۱۴ ضرایب پایاییی میانگین واریانس تعیین شده و آلفای کرونباخ.۱۳۷

جدول ۴-۱۵ ضرایت استاندارد و آمار معناداری متغیر وارد شده در معادله رگرسیون.۱۳۹

جدول ۴-۱۶ نتایج معناداری تست فیزیکی اعتماد.۱۴۳

جدول ۴-۱۷ رتبه بندی عوامل تاثیر گذار برکارایی سازمانی.۱۴۹

 

فهرست نمودار ها

عنوان                                                                                                          شماره صفحه

نمودار ۴-۱ جنسیت پاسخ دهندگان.۱۲۰

نمودار ۴-۲ وضعیت تاهل پاسخ دهندگان.۱۲۰

نمودار ۴-۳ سنوات خدمت پاسخ دهندگان۱۲۱

نمودار ۴-۴ تحصیلات پاسخ دهندگان.۱۲۱

نمودار ۴-۵ واکنش احتمال تراکمی مقادیر مشاهده شده و مورد انتظار.۱۲۴

نمودار ۴-۶ واکنش احتمال تراکمی و مقادیر مشاهده شده و مورد انتظار۱۲۷

نمودار ۴-۷ مدل تحقیق در حالت تخمین ضریب استاندارد .۱۳۴

نمودار ۴-۸ مدل کلی تحقیق در حالت معناداری ضرایب t.value136

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال و تصاویر

عنوان                                                                                                          شماره صفحه

شکل ۱-۱   رابطه بین اعتماد و کنترل منبع۶

شکل ۱-۲   جنبه های مختلف اعتماد و تاثیر گروه ها از یکدیگر.۸

شکل ۱-۳   شبکه و شعاع اعتماد فوکویاما۱۱

شکل ۲-۴   مدل اعتماد از دیدگاه مارتینز۲۲

شکل ۲-۵  فرآیند اعتماد ۳۴

شکل ۲-۶ ارزیابی دوطرفه از قابلیت اعتماد.۳۸

شکل ۲-۷ پیوستار اعتماد ۳۸

شکل ۲-۸ مدل راهنمای تعیین سطح اعتماد۴۰

شکل ۲-۹ ابعاد اعتماد۴۵

شکل ۲-۱۰.۵۴

شکل ۲-۱۱ عوامل موثر در تولید سرمایه اجتماعی۵۵

شکل ۲-۱۲ مدل رها کردن خود در تست فیزیکی۹۰

شکل ۲-۱۳ مدل گروهی تست فیزیکی اعتماد .۹۰

شکل ۲-۱۴ مدل گروهی تست فیزیکی اعتماد۹۱

شکل ۲-۱۵ مدل فردی تست فیزیکی اعتماد.۹۱

شکل ۲-۱۶ مدل فردی تست فیزیکی اعتماد.۹۲

شکل ۳-۱۷ مدل رها کردن خود در تست فیزیکی .۱۱۱

شکل ۳-۱۸ مدل مفهومی تحلیل تست فیزیکی.۱۱۵

شکل ۳-۱۹  مدل مفهومی ارتباط بین اعتماد و کارایی.۱۱۶

فهرست روابط

عنوان                                                                                                        شماره صفحه

رابطه ۲-۱ قابلیت اعتماد سازمانی .۵۲

رابطه ۳-۲ تعیین حجم نمونه ۱۰۳

رابطه ۳-۳ تعدیل تعیین حجم نمونه۱۰۳

رابطه ۳-۴ محاسبه اندازه نمونه۱۰۴

رابطه ۳-۵ ضریب آلفای کرونباخ.۱۰۸

رابطه ۳-۶ توزیع دو جمله ای ۱۱۱

رابطه ۳-۷  آزمون خود همبستگی.۱۱۳

 

 

چکیده فارسی

 

امروزه، تغییر و تحولات سریع عوامل محیطی، میزان پیچیدگی و ابهام را افزایش داده است و در چنین شرایطی استفاده از پارادایم های قدیمی چاره ساز نیست. به همین جهت در این پژوهش تلاش گردیده با یک رویکرد جدید، که مجموعه ای از مفاهیم را جهت مقابله با این شرایط پیچیده با هم مد نظر قرار میدهد استفاده گردد. ترکیبی از مفاهیم رفتاری و مدیریتی که تاکنون در هیچ یک از مدل های مفهومی منتشر شده و به آن اشاره ای نشده است. برای استخراج مدل مفهومی، از نظریه ها و مدلهای مرتبط با موضوعات و تحقیقات پیشین به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و مدلی که شامل مفاهیم (کارایی سازمان)متغیر مستقل (اعتماد)متغیر وابسته می باشند طراحی و روابط بین آنها مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. سوال اصلی این مطالعه اینست که تا چه حد اعتماد ٬کارایی سازمان را متاثر می سازند. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی و ماتریس کوواریانس همبستگی می باشد. به همین منظور از میان  کارکنان شهرداری منقطه شش تهران، عده ای به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها توسط نرم افزارspss , lisrel و تحلیل آنها بوسیله فنون آماری نظیر رگرسیون، تحلیل عاملی تاییدی جهت تایید شاخصهای مناسب و حذف شاخصهای ضعیف و تحلیل مسیر جهت یافتن مسیر بهینه میان متغیرها انجام گردید. در نهایت تدوین مدل ساختاری احصا گردید.

واژگان کلیدی: اعتماد، کارایی، همکاری،  فضای سازمان، کنترل

 

فصل اول

 

کلیات تحقیق

 

 

 

۱ – ۱مقدمه:

دنیای امروز دنیای سازمانهاست و نیروی انسانی به عنوان با ارزش ترین منابع سازمانی محور رویکردها و فعالیتهای سازمانی بوده و در اعتلای اهداف و آرمان سازمان نقش اساسی ایفا می کنند. منابع انسانی به سازمان معنا و مفهوم بخشیده و زمینه های تحقق اهداف سازمانی را فراهم می کنند.

اعتماد یکی از مهمترین عوامل در ایجاد محیط کاری یکپارچه، هم افزا و اثر بخش به شمار می رود . پس برای مدیران چگونگی ایجاد اعتماد و چگونگی جلوگیری از بی‌اعتمادی از اهمیت خاصی برخوردار است. کارکنان در سازمانها از اعتماد و اطمینان اندک برخوردارند. به همین دلیل ، ارتباط مناسب در گروه ها و یا تیمهای مربوطه برقرار نمی شود.که پیامد آن پیدایش مسائل مزمن سازمانی است.اعتماد یکی از عناصر مهم و کلیدی سرمایه اجتماعی گروه ها و جوامع را تشکیل می دهد.

لستر تارو اقتصاد دان معروف در کتاب ” ثروت آفرینان” مهمترین مزیت رقابتی را برای سازمانها در هزاره سوم میزان هوش و دانایی و دانش خردمندانه انسانی می داند. او معتقداست که دیگر نفت و منابع طبیعی تنها  منابع ثروت آفرین نیستند بلکه هوش و خرد انسانهاست که می تواند جامعه را به سمت رشد و تعالی حرکت دهد. اگر انسانها می خواهند در این چالش جدید یعنی فرایند جهانی نقش داشته باشند هیچ راهی ندارند مگر اینکه به نقش دانایی و هوشمندی در توسعه جامعه خود تمام عیار اندیشه کنند. گری بکر برنده جایزه نوبل در اقتصاد نیز می گوید همانطور که کارخانه ها، ماشین آلات و دیگر سرمایه های مادی بخشی از ثروت ملل شمرده می شوند، سرمایه های انسانی نیز مهمترین بخش از این ثروت هستند.

اعتماد سازی با پرورش کارکنانی با انگیزه و توانا به این مدیران امکان خواهد داد تا در برابر پویایی‌‌های محیط رقابتی به سرعت و بطور مناسب عمل نموده، موجبات برتری رقابتی سازمانشان را فراهم آورند.

در این فصل از تحقیق، محقق به طور خلاصه و با توجه به موضوع تحقیق، به بیان مساله اصلی پژوهش و تشریح و بیان موضوع، ضرورت انجام تحقیق، فرضیه های تحقیق، اهداف اساسی از انجام تحقیق، روش تحقیق، روش گردآوری اطلاعات، نمونه و جامعه آماری، روش نمونه گیری و روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته، و در پایان اصطلاحات و واژه های تخصصی مطرح می گردند.

۱  ۲ بیان مسئله:

نیروی انسانی در هر سازمانی با ارزشترین سرمایه آن سازمان محسوب می شود و توجه به آن، توجه به پایداری و بقاء سازمان است. اعتماد یکی از عناصر حیاتی در سازمان ها است، چرا که نمایانگر نوع ارتباطات در سازمان است. رابرت گافورد و آن سیبولد دراپو [۱] در کتاب خود تحت عنوان “رهبر قابل اعتماد” به تجزیه و تحلیل این جنبه مهم رهبری می پردازند و مدل هایی را برای درک اعتماد و چگونگی ایجاد آن ارائه می نمایند. گالفورد و دراپو سه نوع اعتماد را در دسته بندی زیر ارائه می کنند:

اعتماد استراتژیک- به معنی اعتماد به اهداف شرکت، استراتژی آن و توانایی کسب موفقیت.

اعتماد سازمانی- اعتماد به اینکه سیاست های شرکت به طور عادلانه انجام می شوند و همان طور که وعده داده شد اجرا می گردند.

اعتماد فردی- اعتمادی که کارمندان به رییس خود دارند و از او انتظار دارند عادل باشد و منافع آنها را مدنظر قرار دهد.

سه رهیافت به مطالعه اعتماد وجود دارد: اول، اعتماد به عنوان یک مفهوم تک بعدی که اعتماد و بی اعتمادی را در دو سر یک پیوستار می‌بیند. دوم، مدل دو بعدی که در آن اعتماد و بی اعتمادی ابعاد جداگانه ای هستند که می‌توانند به صورت مجزا بررسی شوند. سوم، مدل انقلابی یا تحولی که بیان می‌کند اعتماد شکل‌های مختلفی دارد و در طی زمان تغییر می‌کند. هر یک از این رویکردها، تعریف متمایزی برای اعتماد دارند.

به عقیده رنزل و متزلر (۲۰۰۶)[۲]میان نگرش به اعتماد به عنوان یک ویژگی یا خصیصه و اعتماد به عنوان یک وضعیت (موقعیت) در پیشینه نظری تمایز کافی ایجاد نشده است؛ از نظر بارک [۳] (۲۰۰۷) نیز سه دیدگاه نسبت به اعتماد را از یکدیگر متمایز می سازند: اعتماد به عنوان یک ویژگی شخصی؛ اعتماد به عنوان یک موقعیت خودجوش که تحت تاثیر عوامل شناختی، انگیزشی یا احساسی است؛ و اعتماد به عنوان یک فرایند که رفتارها، نگرش‌ها و روابط خاصی از آن متأثر می‌شوند و بر آن اثر می‌گذارند.

اعتماد در سازمان از بالا به پایین جریان می یابد و اگر مدیران ارشد قابل اعتماد باشند حس اعتماد به سطوح پایین سازمان رخنه می کند.اگر به سطوح کارشناسی سازمان اعتماد کنید مسیر توسعه صداقت و صمیمت هموار می گردد. )میر شفیعی ،سیدعیسی .بهداشت روانی کارکنان وبهره وری(

از آنجا که اعتماد یک پدیده حساس و شکننده است، برای به وجود آمدن آن زمان مدیدی مورد نیاز است، امّا همین اعتماد براحتی می تواند از بین برود و دستیابی مجدد به آن کار چندان ساده ای نخواهد بود. همچنین از آنجا که اعتماد متقابل به مرور زمان موجب افزایش سطح اعتماد می شود ، باید گفت که بی اعتمادی نیز موجب تشدید بی اعتمادی می شود. بنابراین تمرکز مدیریت  باید بر این باشد که اعتماد بین اعضا حفظ شود. آسانترین نمونه اعتماد سازی از طریق تعامل مستمر با افرادی است که در مدتی طولانی با آنها تعامل وجود داشته است. این اعتماد را اعتماد تجربی یا اعتماد مبتنی بر مبنای تجربه طولانی می نامند. البته نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که اعتمادسازی فعالیتی زمانبر است‌، ولی از بین بردن جبران ناپذیر اعتماد در لحظه‌ای اتفاق می افتد.

رابطه بین اعتماد و کنترل خیلی پیچیده است و بر روی یک پیوستار در نظر گرفته شده است . در یک سر پیوستار مکانیزم های کنترل سلسله مراتبی قرار دارد و سر دیگر پیوستار نشان می دهد که اعتماد می تواند جایگزینی برای مکانیزم های کنترل سلسله مراتبی باشد . مکانیزم های کنترل و اعتماد در توسعه نوآوری و کارایی سازمان ها ، فرایندهای مکمل یکدیگر هستند . ما به اعتماد جهت ریسک پذیری ، احساس راحتی هنگام اشتباهات و تجربه اندوزی ازآن ها نیاز داریم . همچنین نیازمند مقداری بی اعتمادی به منظور کنترل و جلوگیری از اشکال مختلف سوء استفاده از قدرت رسمی و شخصی نیز می باشیم .(داس و تنگ[۴]،۱۹۹۸، ۴۹۴)

[۱]Robert Galford & Anne Seibold Drapeau

[۲] . Renzl & Matzler

[۳] . Burke et.Al

[۴] .Das T K & Teng Bing

تعداد صفحه:۱۸۵

قیمت : ۳۷۵۰۰ تومان

بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار میگیرد و  همچنین فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال می شود

پشتیبانی سایت :                 [email protected]