Get a site

 دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته  علوم تربیتی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

   دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان­نامه جهت دریافت کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی M.A

عنوان:

ارائه مدل تصمیم ­گیری در بخش بازاریابی (مطالعه موردی: بانک سپه استان کرمانشاه)

 

 

شهریور۱۳۹۳

 

   

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل اول: کلیات پژوهش
۱-۱ مقدمه ۳
۱-۲ بیان مسئله ۴
۱-۳ اهمیت و ضرورت پژوهش ۵
۱-۴ اهداف پژوهش ۷
۱-۴-۱- هدف اصلی ۷
۱-۴-۲- اهداف فرعی ۸
۱-۵-هدف کاربردی ۸
۱-۶ سؤال پژوهش ۸
۱-۷ فرضیه های پژوهش ۸
۱-۸ نوآوری ۹
۱-۹ روش تحقیق ۹
۱-۱۰ متغیرهای تحقیق ۱۰
۱-۱۱ تعریف متغیرها، واژه ها و اصطلاحات ۱۰
۱-۱۱-۱ تعریف مفهومی ۱۰
۱-۱۱-۲ تعریف عملیاتی ۱۲
۱-۱۲ مدل مفهومی تحقیق ۱۳
۱-۱۳ قلمرو تحقیق ۱۴
۱-۱۳-۱ قلمرو موضوعی پژوهش ۱۴
۱-۱۳-۲ قلمرو مکانی پژوهش ۱۴
۱-۱۳-۳ قلمرو زمانی پژوهش ۱۴
۱-۱۴ محدودیت های تحقیق ۱۴
۱-۱۵ ساختار کلی تحقیق ۱۵
فصل دوم: ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق
۲-۱ مقدمه ۱۷
پیشینه نظری ۱۸
۲-۲ تعریف یک تصمیم ۱۸
۲-۲-۱ انواع تصمیمات ۱۸
۲-۲-۱-۱ تصمیمات برنامه ریزی شده ۱۸
۲-۲-۱-۲ تصمیمات برنامه ریزی نشده ۱۹
۲-۲-۲ مسئولیت تصمیم گیری سازمانی ۲۰
۲-۲-۳ عناصر اساسی تصمیم (ویلسون و آلکسیس) ۲۰
۲-۲-۳-۱ تصمیم گیرندگان ۲۰
۲-۲-۳-۲ اهدافی که باید کسب شوند ۲۱
۲-۲-۳-۳ راهکارهای مربوط ۲۱
۲-۲-۳-۴ ترتیب راهکارها ۲۱
۲-۲-۳-۵ انتخاب راهکارها ۲۲
۲-۲-۴ فرایند تصمیم گیری ۲۲
۲-۲-۴-۱ شناخت مشکل موجود ۲۳
۲-۲-۴-۲ فهرست کردن راه حل های مختلف ۲۳
۲-۲-۴-۳ انتخاب با صرفه ترین راهکار ۲۴
۲-۲-۴-۳-۱ اساس انتخاب از میان گزینه ها ۲۵
۲-۲-۴-۳-۱-۱ تجربه ۲۵
۲-۲-۴-۳-۱-۲ آزمایش ۲۵
۲-۲-۴-۳-۱-۳ تحقیق و تحلیل ۲۶
۲-۲-۴-۴ اجرای راهکار انتخاب شده ۲۶
۲-۲-۴-۵ جمع آوری بازخورد مربوط به مسئله ۲۶
۲-۲-۵ تحقیق در عملیات و برنامه ریزی ۲۶
۲-۲-۵-۱ مفهوم تحقیق در عملیات ۲۷
۲-۲-۵-۲ اصول تحقیق در عملیات ۲۷
۲-۲-۶ شرایط تصمیم گیری ۲۸
۲-۲-۶-۱ شرایط اطمینان کامل ۲۹
۲-۲-۶-۲ شرایط عدم اطمینان کامل ۲۹
۲-۲-۶-۳ شرایط ریسک ۲۹
۲-۲-۷ ابزارهای تصمیم گیری ۳۰
۲-۲-۷-۱ نظریه احتمالات ۳۰
۲-۲-۷-۲ تحلیل ریسک ۳۰
۲-۲-۷-۳ درخت تصمیم گیری ۳۱
۲-۲-۸ فرایندهای تصمیم گیری های گروهی ۳۱
۲-۲-۸-۱ تحرک ذهنی ۳۱
۲-۲-۸-۲ تکنیک گروه اسمی ۳۲
۲-۲-۸-۳ تکنیک دلفی ۳۳
۲-۲-۹ سیستم های پشتیبان تصمیم ۳۳
۲-۳ تعریف انگیزش ۳۴
۲-۳-۱ نظریه های فرایندی انگیزش ۳۵
۲-۳-۱-۱ نظریه نیاز- هدف انگیزش ۳۵
۲-۳-۱-۲ نظریه انتظار وروم ۳۶
۲-۳-۱-۳ نظریه برابری انگیزش ۳۶
۲-۳-۱-۴ نظریه انگیزش پورتر- لاولر ۳۷
۲-۳-۲ نظریه های محتوایی انگیزش (نیازهای انسانی) ۳۸
۲-۳-۲-۱ سلسله مراتب نیازهای مازلو ۳۹
۲-۳-۲-۱-۱ نیازهای فیزیولوژیکی ۳۹
۲-۳-۲-۱-۲ نیازهای ایمنی و تأمین ۴۰
۲-۳-۲-۱-۳ نیازهای اجتماعی ۴۰
۲-۳-۲-۱-۴ نیازهای مربوط به مقام و احترام ۴۰
۲-۳-۲-۱-۵ نیازهای مربوط به شناخت شخصیت خویش ۴۰
۲-۳-۲-۲ نظریه ERG آلدرفر ۴۰
۲-۳-۲-۳ پیوستار بلوغ- عدم بلوغ آرگریس ۴۱
۲-۳-۲-۴ نظریه نیازهای اکتسابی مک کلی لند ۴۲
۲-۳-۲-۴-۱ نیاز به کسب موفقیت ۴۳
۲-۳-۲-۴-۲ نیاز به کسب قدرت ۴۳
۲-۳-۲-۴-۳ نیاز به ایجاد ارتباط با دیگران ۴۳
۲-۴ برانگیزنده ها ۴۴
۲-۴-۱ رویکرد برانگیزنده بهداشتی ۴۴
۲-۴-۲ برانگیزنده های مدیریتی پاتون ۴۵
۲-۴-۳ رویکرد سیستمی و موقعیتی در مورد انگیزش ۴۶
۲-۴-۳-۱ نظرات التون مایو ۴۷
۲-۴-۳-۲ تئوری میدان کورت لوین ۴۷
۲-۴-۳-۳ انگیزش به فضای سازمان بستگی دارد ۴۸
۲-۴-۳-۴ انگیزش، رهبری و مدیریت ۴۸
۲-۴-۳-۵ انگیزش باید با توجه به موقعیت انجام گیرد ۴۹
۲-۴-۴ انگیزه دادن به اعضای سازمان ۴۹
۲-۴-۴-۱ اهمیت انگیزه دادن به اعضای سازمان ۴۹
۲-۴-۴-۲ استراتژی های انگیزه دادن به اعضای سازمان ۴۹
۲-۴-۴-۲-۱ ارتباطات مدیریتی ۵۰
۲-۴-۴-۲-۲ نظریهX و نظریهY 50
۲-۴-۴-۲-۳ طراحی شغل ۵۱
۲-۴-۴-۲-۳-۱ استراتژی پیشین طراحی شغل ۵۱
۲-۴-۴-۲-۳-۲ چرخش مشاغل ۵۱
۲-۴-۴-۲-۳-۳ توسعه قلمرو شغلی ۵۲
۲-۴-۴-۲-۳-۴ غنی سازی شغل ۵۲
۲-۴-۴-۲-۴ اصلاح رفتار ۵۴
۲-۴-۴-۲-۴-۱ تقویت رفتار ۵۴
۲-۴-۴-۲-۴-۲ تنبیه ۵۴
۲-۴-۴-۲-۴-۳ اجزای سازنده برنامه های موفق اصلاح رفتار ۵۴
۲-۴-۴-۲-۵ سیستم های مدیریت لیکرت ۵۵
۲-۴-۴-۲-۶ مشوق های پولی ۵۶
۲-۴-۴-۲-۷ مشوق های غیرپولی ۵۶
۲-۵ یادگیری ۵۷
۲-۵-۱ یادگیری عامل ۵۷
۲-۵-۲ یادگیری شناختی ۵۷
۲-۵-۳ استراتژی های یادگیری ۵۸
۲-۵-۳-۱ استراتژی تقویت رفتار ۵۸
۲-۵-۳-۲ استراتژی های ایجاد فرهنگ یادگیری ۵۹
۲-۵-۴ استراتژی های یادگیری سازمانی ۶۰
۲-۵-۵ یادگیری تک حلقه ای و دو حلقه ای ۶۱
۲-۵-۶ استراتژی سازمان یادگیرنده ۶۲
۲-۵-۷ استراتژی یادگیری فردی ۶۴
۲-۶ نیروهای خارجی ۶۵
۲-۶-۱ فرایند بررسی عوامل خارجی ۶۶
۲-۶-۱-۱ نیروهای اقتصادی ۶۸
۲-۶-۱-۲ نیروهای اجتماعی، فرهنگی، بوم شناسی و محیطی ۶۸
۲-۶-۱-۳ نیروهای سیاسی، دولتی و قانونی ۷۰
۲-۶-۱-۴ نیروهای فن آوری ۷۱
۲-۶-۱-۵ نیروهای رقابتی ۷۲
۲-۶-۲ فن آوری اطلاعات ۷۳
۲-۶-۳ منابع اطلاعات خارجی ۷۵
۲-۷ بازاریابی ۷۵
۲-۷-۱ آمیخته بازاریابی ۷۵
۲-۷-۲ بازاریابی خدمات ۷۶
۲-۷-۳ انواع بازاریابی در سازمان های خدماتی ۷۶
۲-۷-۳-۱ بازاریابی داخلی ۷۷
۲-۷-۳-۲ بازاریابی تعاملی ۷۷
۲-۷-۳-۳ بازاریابی خارجی ۷۷
۲-۷-۴ دیدگاه بازاریابی ۷۷
۲-۷-۴-۱ دیدگاه تولید :۷۸
۲-۷-۴-۲ دیدگاه محصول ۷۸
۲-۷-۴-۳ دیدگاه فروش ۷۸
۲-۷-۴-۴ دیدگاه بازاریابی ۷۸
۲-۷-۴-۵ دیدگاه بازاریابی اجتماعی ۷۸
۲-۷-۵ خدمت ۷۹
۲-۷-۶ ابعاد گوناگون بازاریابی ۸۰
۲-۷-۷ استراتژی های آمیخته بازاریابی ۸۶
۲-۷-۸ عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات ۸۷
۲-۷-۹ مشتری گرایی یا مشتری مداری ۸۸
۲-۷-۱۰ بازاریابی خدمات ۸۹
۲-۷-۱۱ ماهیت و ویژگی خدمات ۹۰
۲-۷-۱۱-۱ ناملموس بودن ۹۰
۲-۷-۱۱-۲ تفکیک ناپذیری ۹۰
۲-۷-۱۱-۳ ناهمگونی ۹۱
۲-۷-۱۱-۴ فناناپذیری ۹۱
۲-۷-۱۲ مفهوم جدید خدمت به مشتریان ۹۲
۲-۷-۱۳ اهمیت ارائه خدمت به مشتریان ۹۳
۲-۷-۱۴ آینده خدمات ۹۳
پیشینه پژوهش ۹۵
معرفی بانک سپه ۱۰۰
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
۳-۱ مقدمه ۱۰۵
۳-۲ روش پژوهش ۱۰۶
۳-۳ جامعه آماری ۱۰۶
۳-۴ حجم نمونه ۱۰۸
۳-۵ روش جمع آوری داده ۱۱۰
۳-۶ ابزار جمع آوری داده ۱۱۰
۳-۷ روایی پرسش نامه ۱۱۱
۳-۸ پایایی پرسش نامه ۱۱۲
۳-۹ روش تجزیه و تحلیل داده ها ۱۱۳
۳-۱۰ شاخص های نیکویی برازش مدل ۱۱۴
۳-۱۰-۱ شاخص های برازش مطلق ۱۱۵
۳-۱۰-۱-۱ شاخص کای اسکوئر یا χ^۲ ۱۱۵
۳-۱۰-۱-۲ شاخص نیکویی برازش (GFI) و نیکویی برازش اصلاح شده (AGFI) 116
۳-۱۰-۱-۳ شاخص ریشه میانگین مربعات باقی مانده یا (RMR) 116
۳-۱۰-۲ شاخص برازش تطبیقی ۱۱۷
۳-۱۰-۲-۱ شاخص برازش هنجار شده (NFI) یا شاخص برازش بنتلر بونت ۱۱۸
۳-۱۰-۲-۲ شاخص نسبی یا (RFI) 118
۳-۱۰-۲-۳ شاخص افزایشی یا (IFI) 118
۳-۱۰-۲-۴ شاخص توکر- لویس (TLI) یا شاخص برازش هنجار نشده (NNFI) 119
۳-۱۰-۲-۵ شاخص تطبیقی یا (CFI) 119
۳-۱۰-۳ شاخص های برازش مقتصد ۱۱۹
۳-۱۰-۳-۱ شاخص نسبت اقتصاد یا PRATIO ۱۲۰
۳-۱۰-۳-۲ شاخص برازش هنجار شده مقتصد یا PNFI ۱۲۰
۳-۱۰-۳-۳ شاخص برازش تطبیقی مقتصد یا PCFI ۱۲۱
۳-۱۰-۳-۴ کای اسکوئر بهنجار یا نسبی ۱۲۱
۳-۱۰-۴ شاخص هتلر ۱۲۱
۳-۱۱ خلاصه فصل ۱۲۲
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه ۱۲۴
۴-۲ عملیات سه گانه تحلیل اطلاعات ۱۲۵
۴-۲-۱ آماده سازی داده ها: شرح و دسته بندی ۱۲۵
۴-۲-۲ تحلیل روابط میان متغیرها ۱۲۵
۴-۲-۳ مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایج مورد انتظار و تفسیر انحراف ها ۱۲۵
۴-۳ آمار توصیفی ۱۲۵
۴-۳-۱ جداول توزیع فراوانی و نمودار فراوانی مربوط به سؤالات پرسش نامه ۱۲۶
۴-۳-۱-۱ جدول توزیع فراوانی و نمودار فراوانی مربوط به جنسیت پرسش شوندگان ۱۲۶
۴-۳-۱-۲ جدول توزیع فراوانی و نمودار فراوانی مربوط به سن پرسش شوندگان ۱۲۷
۴-۳-۱-۳ جدول توزیع فراوانی و نمودار فراوانی مربوط به تحصیلات پرسش شوندگان ۱۲۸
۴-۳-۱-۴ جدول توزیع فراوانی و نمودار فراوانی مربوط به سابقه کار پرسش شوندگان ۱۲۹
۴-۳-۱-۵ جدول توزیع فراوانی و نمودار فراوانی مربوط به پست سازمانی پرسش شوندگان ۱۳۰
۴-۴ آزمون فرضیه ها ۱۳۱
۴-۴-۱ آزمون نرمال بودن توزیع متغیرهای تحقیق ۱۳۱
۴-۵ بررسی فرضیات ۱۳۲
۴-۶ تحلیل عاملی تأییدی و روایی سازه پرسش نامه تحقیق ۱۳۹
۴-۷ آزمون فرضیه های پژوهش ۱۴۴
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه ۱۴۸
۵-۲ خلاصه تحقیق ۱۴۹
۵-۳ نتیجه گیری ۱۵۰
۵-۴ بررسی فرضیه های تحقیق ۱۵۱
۵-۴-۱ فرضیه اول ۱۵۱
۵-۴-۲ فرضیه دوم ۱۵۲
۵-۴-۳ فرضیه سوم ۱۵۲
۵-۴-۴ فرضیه چهارم ۱۵۲
۵-۴-۵ فرضیه پنجم ۱۵۳
۵-۴-۶ فرضیه ششم ۱۵۳
۵-۴-۷ فرضیه هفتم ۱۵۳
۵-۵ پیشنهادات ۱۵۳
۵-۶ پیشنهادات جهت تحقیقات آتی ۱۵۵
۵-۷ محدودیت های پژوهش ۱۵۵
منابع ۱۵۶
ضمائم ۱۶۱
فهرست جداول

جدول ۲-۱) روش های سنتی و نوین ضبط و ربط تصمیمات برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده ۱۹
جدول ۲-۲) عوامل بهداشتی و انگیزاننده های هرزبرگ ۵۳
جدول ۲-۳) متغیرهای اصلی اقتصادی را که باید تحت نظارت قرار داد ۶۸
جدول ۲-۴) متغیرهای اصلی اجتماعی، فرهنگی، بوم شناسی و محیطی ۶۹
جدول ۲-۵) برخی از متغیرهای سیاسی، دولتی و حقوقی ۷۱
جدول ۲-۶) ویژگی منحصر به فرد خدمات، مشکلات بازاریابی آن و استراتژی های پیشنهادی ۹۲
جدول ۳-۱) تعداد پرسنل بانک سپه استان کرمانشاه ۱۰۷
جدول ۳-۲) سؤال های متناظر با فرضیه های پژوهش و منبع سؤال ۱۱۱
جدول ۳-۳) آلفای کرونباخ گویه‌های سنجش‌کننده هر یک از متغیرهای پژوهش ۱۱۳
جدول ۳-۴) شاخص های برازش مطلق ۱۱۵
جدول ۳-۵) شاخص های برازش تطبیقی ۱۱۷
جدول ۳-۶) شاخص های برازش مقتصد ۱۲۰
جدول ۴-۱) فراوانی جنسیت پرسش شوندگان ۱۲۶
جدول ۴-۲) فراوانی سن پرسش شوندگان ۱۲۷
جدول ۴-۳) فراوانی تحصیلات پرسش شوندگان ۱۲۸
جدول ۴-۴) فراوانی سابقه کار پرسش شوندگان ۱۲۹
جدول ۴-۵) فراوانی پست سازمانی پرسش شوندگان ۱۳۰
جدول ۴-۶) آزمون کلمگروف – اسمیرنوف ۱۳۱
جدول ۴-۷) فرضیه شماره ۱ ۱۳۳
جدول ۴-۸) فرضیه شماره ۲ ۱۳۴
جدول ۴-۹) فرضیه شماره ۳ ۱۳۴
جدول ۴-۱۰) فرضیه شماره ۴ ۱۳۵
جدول ۴-۱۱) فرضیه شماره ۵ ۱۳۶
جدول ۴-۱۲) فرضیه شماره ۶ ۱۳۷
جدول ۴-۱۳) فرضیه شماره ۷ ۱۳۸
جدول ۴-۱۴) جدول کلی بررسی فرضیات آزمون بوسیله ضریب همبستگی اسپیرمن ۱۳۸
جدول ۴-۱۵) شاخص های برازش مدل عاملی تحقیق ۱۴۰
جدول ۴-۱۶) نتایج تحلیل عاملی تأییدی به همراه شاخص جزئی p 141
جدول ۴-۱۷) نتایج تحلیل عاملی تأییدی ۱۴۲
جدول ۴-۱۸) مقادیر شاخص های برازش مدل عاملی تحقیق ۱۴۴
جدول ۴-۱۹) نتایج آزمون فرضیه های تحقیق ۱۴۵

فهرست نمودار

نمودار ۲-۱) تئوری میدان لوین ۴۸
نمودار ۴-۱) فراوانی جنسیت پرسش شوندگان ۱۲۶
نمودار ۴-۲) فراوانی سن پرسش شوندگان ۱۲۷
نمودار ۴-۳) فراوانی تحصیلات پرسش شوندگان ۱۲۸
نمودار ۴-۴) فراوانی سابقه کار پرسش شوندگان ۱۲۹
نمودار ۴-۵) فراوانی پست سازمانی پرسش شوندگان ۱۳۰

فهرست اشکال
شکل ۲-۱) مدل فرایند تصمیم گیری ۲۳
شکل ۲-۲) عوامل دیگری که شماری از راه کارهای قابل قبول مدیر را محدود می کند. ۲۴
شکل ۲-۳) فرایند تحرک ذهنی ۳۲
شکل ۲-۴) نظریه نیاز- هدف انگیزش ۳۵
شکل ۲-۵) نظریه انتظار وروم به شکل معادله ۳۶
شکل ۲-۶) نظریه انگیزش پورتر- لاولر ۳۸
شکل ۲-۷) سلسله مراتب نیازهای مازلو ۳۹
شکل ۲-۸) مقایسه تئوری های ماسلو و هرزبرگ درباره انگیزش ۴۵
شکل ۲-۹) نیازهای ارضا نشده اعضا سازمان که به رفتار مناسب یا غیر مناسب منجر می شود ۵۳
شکل ۲-۱۰) رابطه بین نیروهای خارجی و سازمان ۶۶
شکل ۴-۱) نمای مدل ساختاری با ضرایب استاندارد ۱۴۳

چکیده:
هدف این پژوهش ارائه مدل تصمیم گیری در بخش بازاریابی بانک سپه استان کرمانشاه می باشد که در آن تعداد هفت فرضیه مورد آزمون قرار گرفته است. روش این پژوهش از نظر بررسی متغیرها از نوع توصیفی- پیمایشی، از نظر نوع هدف کاربردی و از نظر زمان اجرا، مقطعی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه ی پرسنل بانک سپه استان کرمانشاه هستند. روش نمونه گیری در این پژوهش تصادفی ساده بود که تعداد ۳۴۷ نفر از پرسنل بانک با بهره گرفتن از فرمول تعیین حجم نمونه کوکران به عنوان نمونه برای جمع آوری داده ها تخمین زده شدند. برای تجزیه تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از نرم-افزار آماری SPSS و برای تحلیل و تأیید مدل از روش تحلیل عاملی تأییدی با بهره گرفتن از نرم افزار معادلات ساختاری AMOS استفاده شد. با توجه به نتایج این پژوهش، کلیه ی فرضیات معنی دار بوده و رابطه مستقیم و معنادار متغیرها با تصمیم گیری اثبات شد. مدل تصمیم گیری پیشنهادی نیز با شاخص-های برازش مطلق، برازش تطبیقی و برازش مقتصد تأیید گردید.
کلمات کلیدی: مدل تصمیم گیری، بازاریابی، یادگیری، انگیزش، ابزار تصمیم گیری، ابعاد بازاریابی و بانک سپه

فصل اول
کلیات پژوهش

۱-۱-مقدمه
با رقابتی شدن بازارهای مالی به منظور موفقیت بیشتر و پیشرفت اهداف و فعالیت در کنار رقبا هر مؤسسه مالی و بخصوص بانک ها با توجه به چشم انداز مأموریت و اهداف و شرایط و امکانات داخلی و فرصت ها و تهدیدهای موجود، یک برنامه بازاریابی جامع و کامل را تدوین و اجرا می نمایند. تدوین برنامه بازاریابی شامل طراحی فرایند پیش بینی وقایع و تعیین راهبردهایی جهت دستیابی به اهداف آتی مؤسسه می باشد.
امروزه سازمان هایی که خواهان موفقیت می باشند در جستجوی راه ها و روش هایی هستند که بتوانند رهبری بازار را در کنترل خود درآورند، یکی از مهمترین عوامل موفقیت مشتری گرایی است از این رو بانک ها برای جلب و جذب مشتری با یکدیگر به رقابت می پردازند و هیچ بانکی نمی تواند بدون مشتری به حیات خود ادامه دهد. در بازار رقابتی بین بانک ها کسانی موفق خواهند شد که برای ارائه خدمات به مشتریان برنامه های خاص بازاریابی در جهت جلب رضایت مشتریان داشته باشند و با بهره گرفتن از روش ها و استراتژی های بازاریابی در جذب مشتریان و به دست آوردن رضایت آنها به اهداف مورد نظر خود دست خواهند یافت.

۱-۲ بیان مسئله
در فاصله سال های ۱۹۷۴-۱۹۶۷ تعداد محدودی مدل در زمینه سیستم های اطلاعات بازاریابی ارائه شده است. یکی از اولین مدل ها در این زمینه، سیستم های اطلاعات بازاریابی را بر اساس آمیخته بازاریابی و تأکید بر توسعه برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی مورد توجه قرار داده است. کال گیت در تحقیقی با عنوان ایجاد مزیت رقابتی پایدار از طریق تکنولوژی سیستم های اطلاعات بازاریابی در صنعت بانکداری آمریکا و انگلستان، تأثیر این سیستم را در افزایش کارآیی، امکان رقابت خدمات بانکی و پیش بینی رفتار مصرف کننده مورد بررسی قرار داده است. بر اساس نتایج این تحقیق، تکنولوژی سیستم اطلاعات بازاریابی با پیچیدگی، خطرات و هزینه های گسترده مواجه است، اما نقش مؤثری در دستیابی به مزیت رقابتی پایدار ایفا می کند (کال گیت ، ۱۹۹۸، ۸۰-۸۹). برنامه ریزی بازاریابی فرایندی است که از طریق آن مقاصد، اهداف و استراتژی های خرد و کلان بازاریابی در یک دوره زمانی مشخص و بر اساس رویه و الگویی تحلیلی، منطقی و نظام مند برای تحقق مزیت رقابتی تدوین می شود. در حالی که تمامی تصمیمات از انسجام و هماهنگی درونی (با برنامه ریزی استراتژیک و مأموریت و رسالت و استراتژی های جامع سازمانی) و بیرونی (با عوامل و شرایط محیط بازاریابی) برخوردارند (صادقی و همکاران، ۱۳۹۰). از دیدگاه مدیر بازاریابی، سیستم اطلاعات بازاریابی، ابزاری به منظور اداره اطلاعات بازاریابی، تحقیق بازاریابی، برنامه ریزی بازاریابی و مدل سازی مبادلات بازاریابی، تصمیم گیری در بازاریابی، بودجه ریزی و تجزیه و تحلیل حالت های مختلف انجام یک فعالیت و گزارش دهی و کنترل می باشد. در حوزه عملیاتی نیز این سیستم، معمولاً شامل فعالیت هایی نظیر بکارگیری ابزار بهره وری فروشندگان، مدیریت بازاریابی و فروش، برقراری ارتباط مستقیم، ایجاد پایگاه داده های بازاریابی و بازاریابی تلفنی است (ژو ، ۱۹۹۹، ۲۶۵).
سیستم های خبره از مهم ترین ابزارها یا به عبارتی کاربردهای سیستم های پشتیبان تصمیم هستند. این سیستم ها که نوعی نرم افزار و یا برنامه کامپیوتری محسوب می شوند در زمینه های متنوعی بعضی از توانایی های انسان متخصص و خبره چون استدلال، ارزیابی، پیش بینی، حل مسئله، تشخیص و استنتاج را شبیه سازی می کنند (ریکس ، ۲۰۰۴). در سطح کسب و کار دو تایپولوژی معمول مایلز و اسنو (۱۹۷۸) (فرصت جو، مدافع، تحلیلگر و منفعل) و پورتر (۱۹۸۰) (رهبری هزینه، تمایز و تمرکز) در ادبیات استراتژی بازاریابی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. اسلیتر و السن (۲۰۰۱) استراتژی های بازاریابی را به بازاریابان مهاجم، بازاریابان انبوه، بازاریابان کوچک و بازاریابان ارزش طبقه بندی کرده اند (دانشیان و همکاران، ۱۳۹۰).
بازاریابی یکی از مسایل مهم و قابل تأمل در هر سازمان است. سازمان ها با هدف کسب سود به شناسایی بازار پرداخته و در تلاش برای تصاحب سهم بیشتری از بازار نسبت به رقبای خود هستند. برای موفقیت در بازاریابی پیش نیازهایی از جمله سیستم جامع اطلاعاتی، سیستم ارزیابی، تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری درست و به موقع، لازم است. در شرایط مختلف تصمیم گیری بر اساس محرک-های خارجی، تأثیر آنها و انگیزه به وجود آمده و حالات و وضعیتی که در سازمان به وجود می آورند و با توجه به ارزیابی شرایط و انتخاب و یادگیری از وضعیت مشابه انجام می گیرد. تصمیمات اتخاذ شده بر ابعاد مختلف بازاریابی تأثیر مستقیم و ملموسی دارند. بانک سپه نیز به عنوان یکی از بانک های تجاری دولتی کشور از این قاعده مستثنی نبوده و می بایست در شرایط مختلف و محتمل پیش رو با تصمیم-گیری درست و به موقع بر اساس داده های جمع آوری شده در بهبود وضعیت خود نسبت به رقبا گام بردارد. تحقیق حاضر به منظور ارائه یک مدل تصمیم گیری کاربردی قابل استفاده در شرایط مختلف انجام می گیرد.
۱-۳ اهمیت و ضرورت پژوهش
در اجرای استراتژی بازاریابی دو متغیر بخش بندی بازار و تعیین جایگاه محصول از اهمیت بسیاری برخوردارند (دیوید، فرد آر، ۱۳۹۱). مدیریت مؤثر بازاریابی استفاده بهینه از منابع موجود و آمیخته بازاریابی و ایجاد و شناخت دقیق از فرصت ها و تهدیدهای محیطی، با صرف حداقل هزینه، زمان و توان مدیریت در جهت فراهم کردن حداکثر رضایت مشتری و سودآوری است (لاولاک و رایت ، ۱۹۹۹). رقابتی شدن کسب و کار، استراتژیست ها را ناگزیر کرده که افق برنامه ریزی خود را گسترش داده و حتی تحت شرایط بسیار نامطمئن نیز اقدام به تصمیم گیری نمایند. در این راستا، اطلاعات این امکان را فراهم می آورد که همه واحدهای وظیفه ای شرکت به یکدیگر مرتبط شده و پایه و اساس همه تصمیمات مدیریتی بر مبنای آن شکل بگیرد. یکی از مهم ترین روش های جمع آوری و پردازش این اطلاعات که در فرایند برنامه ریزی استراتژیک کاربرد دارد، سیستم های اطلاعات بازاریابی است (صادقی و همکاران، ۱۳۹۰). فرایند برنامه ریزی استراتژیک مشتمل بر هدف های کلان سازمان، انتخاب گزینه ها و روش های مناسب برای تحقق آنها و تخصیص منابع لازم برای دستیابی به اهداف مذکور است (پیرز و رابینسون، ۱۳۸۳، ۱۸).
حفظ مشتری و جلب وفاداری آن، برای ادامه کسب و کار امری حیاتی تلقی می شود. در این میان صنعت بانکداری نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین بانک ها نیز می بایست برای بهبود وفاداری مشتریان خود به دنبال استراتژی های گوناگون مدیریتی باشند (اهیگی ، ۲۰۰۶). امروزه مدیران بانک ها برای جلوگیری از گرایش یافتن مشتری به سمت رقبا بیش از هر زمانی می بایست در پی درک خواسته و نیازهای مشتریان باشند، تا بهتر بتوانند نیازهای آنها را برآورده کنند و روابط بلندمدت تجاری با آنها برقرار نمایند. لذا هر رویکردی که بهتر بتواند این مسائل را محقق گرداند بیشتر مورد توجه خواهد بود. بازاریابی رابطه مند به عنوان رویکردی جدید در تحقیق و عمل ثابت کرده که یکی از موفق ترین رویکردها می باشد (چیو و همکاران، ۲۰۰۵). یکی از مهم ترین دلایل آن می تواند در سودآوری بیشتر مشتریان وفادار برای بانک ها باشد. هالوول در تحقیقی که در مورد ۱۲۰۰۰ بانک انجام داد، به بررسی رابطه میان رضایت مشتری، وفاداری و سودآوری پرداخت. نتیجه این تحقیق رابطه مثبت و معناداری میان رضایت مشتریان و وفاداری و همچنین رابطه مثبت معناداری میان وفاداری مشتریان با سودآوری را نشان می دهد (هالوول ، ۱۹۹۶). رینارتز و کامر نیز در مطالعات خود به این نتیجه دست یافتند که درصد قابل توجه از مشتریانی که روابط بلند مدت با شرکت داشته اند نسبت به مشتریان دیگر، سودآوری بالاتری را برای شرکت داشته اند (رینارتز و کومار ، ۲۰۰۲).

تعداد صفحه:۱۹۴

قیمت : ۳۷۵۰۰ تومان

بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار میگیرد و  همچنین فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال می شود

پشتیبانی سایت :                 [email protected]

[add_to_cart id=158740]

—-

پشتیبانی سایت :       

*