(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب:
فصل ۱- مقدمه و کلیات تحقیق.. ۱
۱- ۱ مقدمه. ۲
۱-۲ بیان مسأله. ۳
۱-۳ مفروضات تحقیق. ۴
۱-۴ اهداف تحقیق. ۴
۱-۵ جمع بندی. ۵
فصل ۲- مرور ادبیات و پیشینه تحقیق.. ۶
۲-۱ مقدمه. ۷
۲-۲ طراحی شبکه زنجیره تامین : پیش زمینه و تعاریف.. ۷
۲-۲-۱ مدیریت زنجیره تامین. ۷
۲-۲-۲ طراحی شبکه زنجیره تامین در موضوع مدیریت زنجیره تامین. ۹
۲-۲-۳ برنامه ریزی تصادفی ۱۲
۲-۲-۴ کمینه کردن ارزش در ریسک شرطی. ۱۴
۲-۳ مدلهای برنامه ریزی ریاضی در طراحی شبکه زنجیره تامین. ۱۵
۲-۴ مدلهای طراحی شبکه زنجیره تامین. ۱۷
۲-۴-۱ مدلهای قطعی طراحی شبکه زنجیره تامین. ۱۷
۲-۴-۲ مدلهای تصادفی طراحی شبکه زنجیره تامین. ۲۱
۲-۴-۳ مدلهای زنجیره تامین عملیاتی و تاکتیکی. ۲۸
۲-۵ جمع بندی. ۳۱
فصل ۳- مدل ریاضی پیشنهادی.. ۳۲
۳-۱ مقدمه. ۳۳
۳-۲ تعریف مسأله. ۳۳
۳-۳ مدلسازی ریاضی. ۳۴
۳-۴ طراحی شبکه در شرایط عدم قطعیت.. ۳۶
۳-۴-۱ مجموعهها…….. ۳۹
۳-۴-۲ پارامترها…………………………………………………………………۳۹
۳-۴-۳ متغیرها……………… ۴۰
۳-۴-۴ مدل برنامه ریزی تصادفی. ۴۰
۳-۵ جمع بندی. ۴۱
فصل ۴- روش حل پیشنهادی و نتایج محاسباتی.. ۴۲
۴-۱ مقدمه. ۴۳
۴-۲ مثال عددی. ۴۳
۴-۳ روش تجزیه بندرز ۴۵
۴-۳-۱ زیرمسأله بندرز……………… ۴۷
۴-۳-۲ زیر مسأله دوگان .. ۴۷
۴-۳-۳ مسأله اصلی بندرز………………………………………….………………۴۸
۴-۳-۴ روند کلی الگوریتم تجزیه بندرز ۵۰
۴-۴ نتایج عددی. ۵۲
۴-۴-۱ حالت تک محصولی ۵۳
۴-۴-۲ حالت چند محصولی. ۵۸
۴-۵ جمع بندی. ۶۶
فصل ۵- نتیجه گیری و پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. ۶۸
۵-۱ جمع بندی. ۶۹
۵-۲ پیشنهاد برای تحقیقات آتی. ۷۰
مراجع. ۷۲
فهرست جداول
جدول۳‑۱ پارامترها ومتغیرهای بهکارگرفته شده برای مدل ریاضی. ۳۴
جدول۴‑۱ نتایج محاسبه شده برای مدل قطعی. ۴۵
جدول۴‑۲ نتایج محاسبه شده برای مدل احتمالی. ۴۵
جدول۴‑۳ نتایج حاصل از حل مثال عددی توسط روش تجزیه بندرز ۵۱
جدول۴‑۴ سناریوهای ممکنه برای تقاضای خردهفروشها ۵۳
جدول۴‑۵ هزینه های حمل ونقل بین انبارهای توزیع وخردهفروشها ۵۴
جدول۴‑۶ هزینه های حمل ونقل بین کارخانهها و انبارهای توزیع. ۵۴
جدول۴‑۷ سناریوهای ممکنه برای تقاضای خردهفروشها برای محصول اول. ۵۸
جدول۴‑۸ سناریوهای ممکنه برای تقاضای خردهفروشها برای محصول دوم. ۵۹
جدول۴‑۹ هزینه های حمل ونقل بین انبارهای توزیع وخردهفروشها برای محصول اول. ۵۹
جدول۴‑۱۰ هزینه های حمل ونقل بین انبارهای توزیع وخردهفروشها برای محصول دوم. ۶۰
جدول۴‑۱۱ هزینه های حمل ونقل بین کارخانهها و انبارهای توزیع. ۶۰
جدول۴‑۱۲ هزینه های حمل ونقل بین کارخانهها و انبارهای توزیع. ۶۱
فهرست تصاویر و نمودار
شکل ۲‑۱ یک زنجیره تامین معمولی (Shapiro, 2007) 8
شکل ۴‑۱ موقعیت نسبی خرده فروشها و مکانهای بالقوه برای انبارها و کارخانهها ۴۴
شکل ۴‑۲ همگرایی روش تجزیه بندرز ۵۲
شکل ۴‑۳ مکان نسبی خرده فروشها و مکانهای کاندید برای انبارهای توزیع و کارخانهها ۵۳
شکل ۴‑۴ نحوه همگرایی روش تجزیه بندرز برای مثال مورد بررسی. ۵۵
شکل ۴‑۵ شبکه توزیع طراحی شده ۵۵
شکل ۴‑۶ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروشها برای سناریوی اول. ۵۶
شکل ۴‑۷ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروشها برای سناریوی دوم. ۵۶
شکل ۴‑۸ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروشها برای سناریوی سوم. ۵۷
شکل ۴‑۹ نحوه برآورده شدن تقاضای خرده فروشها برای سناریوی چهارم. ۵۷
شکل ۴‑۱۰ نحوه همگرایی روش تجزیه بندرز برای مثال مورد بررسی. ۶۱
شکل ۴‑۱۱ شبکه توزیع طراحی شده ۶۲
شکل ۴‑۱۲ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروشها برای سناریوی اول. ۶۲
شکل ۴‑۱۳ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروشها برای سناریوی دوم. ۶۳
شکل ۴‑۱۴ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروشها برای سناریوی سوم. ۶۳
شکل ۴‑۱۵ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول اول خرده فروشها برای سناریوی چهارم. ۶۴
شکل ۴‑۱۶ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروشها برای سناریوی اول. ۶۴
شکل ۴‑۱۷ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروشها برای سناریوی دوم. ۶۵
شکل ۴‑۱۸ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروشها برای سناریوی سوم. ۶۵
شکل ۴‑۱۹ نحوه برآورده شدن تقاضای محصول دوم خرده فروشها برای سناریوی چهارم. ۶۶
۱-۱- مقدمه
برای پاسخ دادن به شرایط در حال تغییر در عرصه اقتصاد و تجارت، و نیز تاثیر مسایل مربوط به جغرافیای سیاسی[۱] و فناوریهای مخرب، شرکتهای تولیدکننده محصولات صنعتی مجبور شدند تا مبادرت به انجام برنامه ریزی استراتژیک، که شامل طراحی شبکه زنجیر تامین[۲] (SCND) میشود، نمایند. بویژه در صنعت خودروسازی، عوامل فراوانی چون بازارهای آسیایی، معرفی فرآوردههای جدید مثل خودروهای هیبریدی[۳] و برقی، ادغام شرکتها در یکدیگر و به تملک درآمدن شرکتها توسط شرکتهای دیگر، نرخ برابری ارزهای در حال نوسان، هزینه های مربوط به سوخت که به طور فزاینده بر نوسانات آن افزوده میشود، شرکتها را بر آن داشت تا اقدام به تجزیه و تحلیل و بهبود استراتژیهای مربوط به زنجیره تامین خود نمایند. بعلاوه، زنجیرههای عرضه تولید صنعتی مدرن با مشتریانی روبهرو است که خواهان افزایش در تنوع فرآوردهها، چرخه حیات محصول کوتاه مدتتر، هزینه پایینتر، کیفیت بهتر و واکنش سریعتر هستند. برای موفقیت در بازارهایی که به شکل فزایندهای جهانی گردیده و رقابتی است، شرکتها باید پیوسته تلاش کنند تا در حالی که برای رویارویی با این شرایط غیره منتظره برنامه ریزی می کنند، از هزینه های زنجیره تامین بکاهند و خدمات مشتریان را بهبود دهند] ۱[.
طراحی شبکه زنجیره تامین، عبارت است از برنامه ریزی استراتژیک زنجیرههای تامین، که به تعداد، موقعیت مکانی، و ظرفیت تاسیسات و مراکز توزیع، فناوری تولیدی که در هر یک از تاسیسات بکار گرفته میشود، انتخاب عرضهکننده، تصمیمات در خصوص مسأله ساختن یا خریدن[۴]، و طراحی شبکه حمل و نقل مربوط میشود] ۲[. طراحی شبکه زنجیره تامین، فناوری، فرایند و داراییهای تولیدی یک شرکت ظرف سالهای آینده را مشخص می کند، سالهایی که طی آن شرکت باید دارای توان رقابت با شرکتهای دیگر را داشته باشد و همچنین بتواند تقاضاهای مشتریان را به بهترین نحو برآورده نماید.
علاوه بر این، معمولا تصمیمات استراتژیک مستلزم هزینه های سرمایه گذاری بالا هستند، هزینههایی که به راحتی قابل بازگشت نیستند. بنابراین، برای موفقیت بلند مدت هر شرکت تولیدی، طراحی شبکه زنجیره تامین بسیار ضروری است. چهار جنبه اصلی این مساله عبارتند از (۱) توپولوژی یا مکانشناسی[۵] زنجیره تامین، (۲) زمانبندی تصمیمات، (۳) لحاظ کردن عدم قطعیت به دلیل تصادفی بودن[۶] داده های ورودی، و (۴) هدف حداکثر کردن سود] ۳[. برای پشتیبانی از مدیران هنگام اتخاذ تصمیمات در مورد این مسأله به شدت پیچیده، به مدلهای کمی، مبتنی بر داده[۷] نیاز است] ۲[. در این پایان نامه، سعی میشود در راستای مدلکردن واقعیتر شبکه توزیع در سیستمهای زنجیره تامین، این شبکه با در نظر گرفتن تقاضاهای تصادفی و با بهره گرفتن از روش برنامه ریزی تصادفی دو مرحلهای فرموله شود.
۱-۲- بیان مسأله
در این پایان نامه، یک مسأله طراحی شبکه توزیع در یک سیستم زنجیره تامین مورد مطالعه قرار میگیرد. این مسأله شامل مکانیابی کارخانهها و انبارهای توزیع و تعیین بهترین استراتژی برای توزیع محصول از کارخانهها به انبارهای توزیع و از انبارهای توزیع به خردهفروشها است. هدف این مسأله عبارت است از پیدا کردن تعداد، مکان و ظرفیت بهینه برای کارخانهها و انبارهای توزیع طوری که تقاضای خرده فروشها برآورده شده و هزینه کل طراحی شبکه کمینه شود. برخلاف اکثر تحقیقات انجام شده در زمینه طراحی شبکه توزیع زنجیره تامین، در این تحقیق فرض میشود که گزینههای مختلف برای ظرفیت کارخانهها و انبارهای توزیع وجود دارد. همچنین در این تحقیق یک شبکه توزیع چند محصولی در نظر گرفته میشود، یعنی توزیع بیش از یک محصول مدنظر است. در نهایت، تقاضا به صورت احتمالی در نظر گرفته شده، سعی در مدلسازی این مسأله با بهره گرفتن از رویکرد برنامه ریزی احتمالی دو مرحلهای میشود. در برنامه ریزی احتمالی دو مرحلهای متغیرهای تصمیم به دو دسته تقسیم میشوند: متغیرهای مرحله اول که شامل تصمیمهای استراتژیک بلند مدت هستند و متغیرهای مرحله دوم که شامل تصمیمهای عملیاتی و کوتاه مدت هستند. در مدل مورد مطالعه تصمیمهای مرحله اول عبارتند از: تعیین تعداد، مکان و ظرفیت کارخانهها و انبارهای توزیع و تصمیمهای مرحله دوم عبارتند از نحوه انتقال محصولات از کارخانهها به انبارهای توزیع و از انبارهای توزیع به خرده فروشها.
تعداد صفحه : ۸۵
قیمت : ۱۴۷۰۰تومان
بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد
و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
پشتیبانی سایت : * [email protected]
در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.
[add_to_cart id=149481]