Get a site

پایان نامه ارشد: شناسایی عـوامل موثر بر به­کارگیری بازاریابی الکترونیکی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه مدیران بنگاه­های اقتصادی و اساتید دانشگاه­های خوزستان

پایان نامه رشته  مدیریت بازرگانی(M.A)

گرایش : بازاریابی بین الملل

دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه: مدیریت بازرگانی(M.A)

گرایش: بازاریابی بین الملل

 

موضوع:

شناسایی عـوامل موثر بر به­کارگیری بازاریابی الکترونیکی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه مدیران بنگاه­های اقتصادی و اساتید دانشگاه­های خوزستان

استاد راهنما:

استاد مشاور:

سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰

 

 

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                             صفحه

چکیـده ۱

 

فصل اول:کلیات تحقیق

۱-۱-مقـدمه ۳

۱-۲- بیان مساله­ی تحقیق ۳

۱-۳-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ۴

۱-۴-اهداف تحقیق ۵

۱-۵-فرضیه ­های تحقیق. ۵

۱-۶- روش­شناسی پژوهش ۶

۱-۷- روش جمع­آوری داده­ ها . ۶

۱-۸- جامعه و نمونه­ی آماری تحقیق. ۶

۱-۹- قلمـرو تحقیق ۷

۱-۹-۱- قلمـرو موضوعی تحقیق. ۷

۱-۹-۲- قلمـرو زمانی تحقیق ۷

۱-۹-۳- قلمـرو مکانی تحقیق ۷

۱-۱۰- کاربران نتایج تحقیق. ۷

۱-۱۱- تعـریف اصطلاحات به­کار رفته در تحقیق . ۷

۱-۱۱-۱-بازاریابی الکترونیکی ۷

۱-۱۱-۲-فناوری اطلاعات. ۸

۱-۱۲- چارچوب کلی تحقیق. ۸

 

فصل دوم:مبانی نظری و تحقیق های پیشین

۲-۱-مقـدمه. ۱۲

۲-۲-تعریف و مفهوم بازاریابی ۱۲

۲-۳- انـواع بازاریابی. ۱۳

۲-۳-۱- بازاریابی صنعتی در مقابل بازاریابی مصرفی ۱۳

عنوان                                                                                             صفحه

۲-۳-۲- بازاریابی چندسطحی. ۱۴

۲-۳-۳- بازاریابی پارتیزانی. ۱۵

۴-۲-اهمیت فروش و قیمت­ گذاری محصولات. ۱۶

۲-۴-۱- کالا و خدمات ۱۷

۲-۴-۲- قیمت گذاری ۱۹

۲-۵-بازاریابی و تبلیغات ۲۰

۲-۵-۱-انواع تبلیغات و اثر آن. ۲۲

۲-۵-۲- روش­های اجرای تبلیغات. ۲۳

۲-۵-۳-تبلیغات اینتـرنتی ۲۵

۲-۵-۳-۱-ایجاد ارتباط دوطرفه. ۲۵

۲-۵-۳-۲- توانایی هدفگیری ایستا و پویا ی مشتریان ۲۶

۲-۵-۳-۳-دسترسی جهانی و شبانه روزی ۲۶

۲-۵-۳-۴- قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا. ۲۶

۲-۵-۳-۵-طراحی پیام آگهی. ۲۶

۲-۵-۳-۶- ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان ۲۶

۲-۵-۳-۷-قابلیت فروش. ۲۶

۲-۵-۳-۸- ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات ۲۷

۲-۶- بازاریابی الکترونیکی ۲۷

۲-۶-۲- تعریف بازاریابی الکترونیک. ۲۹

۲-۶-۳- تاریخچه. ۳۰

۲-۷- نیاز به بازار الکترونیک. ۳۰

۲-۸- اهداف، مزایا و چالش­های بازاریابی الکترونیکی. ۳۱

۲-۸-۱- اهداف بازاریابی الکترونیک ۳۲

۲-۸-۲- مزایای استفاده از بازاریابی الکترونیک. ۳۲

۲-۹- برنامه ریزی و پیاده­سازی بازاریابی الکترونیکی. ۳۳

۲-۱۰- روش­های بازاریابی الکترونیکی ۳۵

۲-۱۰-۱- بازاریابی زنجیره­ای ۳۵

۲-۱۰-۲-پست الکترونیکی. ۳۵

عنوان                                                                                             صفحه

۲-۱۰-۳- موتورهای جستجو گر ۳۶

۲-۱۰-۳-۱- قدرت موتورهای جستجوگر. ۳۶

۲-۱۰-۳-۲- تبلیغات هدفدار. ۳۶

۲-۱۰-۴- بازاریابی ویروسی. ۳۷

۲-۱۱- پیشینه­ی تحقیق­. ۳۸

۲-۱۲-خلاصه فصل ۳۹

 

فصل سوم:روش انجام تحقیق

۳-۱- مقـدمه. ۴۱

۳-۲- سوالات و فرضیه ­های تحقیق ۴۱

۳-۳-روش­شناسی تحقیق ۴۲

۳-۳-۱- نـوع تحقیق ۴۲

۳-۳-۲-جامعه­ی آماری تحقیق. ۴۳

۳-۳-۳- نمونه­ی آماری تحقیق و روش نمونه گیری. ۴۳

۳-۳-۴- روش و ابزار جمع­آوری داده­های تحقیق. ۴۴

۳-۳-۴-۱- تجربه­های آزمایشگاهی ۴۴

۳-۳-۴-۲- بررسی میدانی. ۴۵

۳-۳-۴-۳- تحقیق پیمایشی. ۴۵

۳-۴- متغیرها و مولفه­های موثر بر بازاریابی الکترونیکی. ۴۵

۳-۵- مقیاس اندازه ­گیری و طیف پرسشنامه. ۴۸

۳-۶- ابزار سنجش و گـردآوری داده­ ها ۴۹

۳-۶-۱- روایی پرسشنامه ۴۹

۳-۶-۲- پایایی پرسشنامه ۴۹

۳-۷- ابـزار و روش­های آماری تحقیق. ۵۱

۳-۸-خلاصه فصل ۵۱

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده­ ها و آزمون فرضیه ­ها

۴-۱- مقدمه ۵۳

عنوان                                                                                             صفحه

۴-۲- گردآوری داده­ ها و آماره­های توصیفی تحقیق ۵۳

۴-۳-آزمون فرضیه ­های تحقیق با بهره گرفتن از آمار استنباطی. ۵۸

۴-۳-۱- آزمون فرضیه­ی اول. ۶۰

۴-۳-۲- آزمون فرضیه­ی دوم ۶۱

۴-۳-۳- آزمون فرضیه­ی سوم ۶۱

۴-۳-۴- آزمون فرضیه­ی چهارم. ۶۲

۴-۴-خلاصه­ ی فصل ۶۳

 

فصل پنجم:نتیجه ­گیری و پیشنهادات

 

۵-۱- مقـدمه. ۶۵

۵-۲-یافته­ های تحقیق ۶۵

۵-۳-محدودیت­های تحقیق. ۶۸

۵-۴- پیشنهادهای تحقیق ۶۸

۵-۴-۱- پیشنهادهای کاربردی. ۶۹

۵-۴-۲- پیشنهادهایی برای تحقیق­های آینده. ۶۹

منابع و مآخذ

منابع فارسی. ۷۱

منابع غیرفارسی ۷۲

پیوست ها

نمونه­ی پرسشنامه تحقیق. ۷۴

چکیده انگلیسی ۷۷

فهرست جدول ها

عنوان                                                                                             صفحه

جدول۲-۱-حیطه­ی بازاریابی الکترونیکی ۳۴

جدول ۳-۱- چارچوب مفهومی تحقیق. ۴۲

جدول ۳-۲-مولفه­های استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه ۴۶

جدول۳-۳- مولفه­های استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه. ۴۷

جـدول۳-۴-طیف لیکرت استفاده شده در پرسشنامه تحقیق. ۴۸

جـدول ۳-۵- متغیرهای تحقیق، تعداد و شماره سوالات مربوط به هر کدام ۴۹

جـدول ۳-۶-محاسبه­ی آلفای کرونباخ مربوط به سوالات پرسشنامه. ۵۰

جدول ۴-۱- تعداد پاسخگویان مرد و زن. ۵۳

جدول ۴-۲- پراکندگی در سن پاسخگویان. ۵۴

جدول ۴-۳-پراکندگی در میزان تحصیلات پاسخگویان ۵۴

جدول ۴-۴- پراکندگی در وضعیت شغلی پاسخگویان. ۵۴

جـدول۴-۵- تجزیه و تحلیل داده­ ها به کمک آمار توصیفی. ۵۵

جـدول ۴-۶- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی اول ۵۶

جـدول ۴-۷- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی دوم ۵۷

جـدول۴-۸- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی سوم ۵۷

جـدول ۴-۹- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی چهارم ۵۸

جدول۴-۱۰- اولویت بندی شاخص­های اثرگذار بر اجرای بازاریابی الکترونیکی. ۵۹

جدول ۵-۱- مولفه­های راهبردی درون سازمانی. ۶۶

جدول۵-۲- مولفه­های عملیاتی درون سازمانی. ۶۶

جدول ۵-۳-مولفه­های راهبردی برون سازمانی ۶۷

جدول۵-۴- مولفه­های عملیاتی برون سازمانی. ۶۷

 

چکیـده

هدف این تحقیق، بررسی عوامل اثرگذار بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه اساتید دانشگاه و مدیران بنگاه­های اقتصادی استان خوزستان است. داده­های تحقیق با بهره گرفتن از نمونه­ی آماری شامل ۱۵۲ پرسشنامه تکمیل و گردآوری شده و با تدوین چهار فرضیه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته­اند. روش تحقیق از نظر ماهیت توصیفی و از نظر هدف کاربردی بوده و جهت آزمون فرضیه ­ها آزمون­ Z به کمک نرم­افزارهای SPSS و Excel انجام شده است. شاخص­های بررسی شده به عنوان عوامل اثر گذار بر اجرای بازاریابی الکترونیک ۲۴ مولفه بوده که به دو گروه درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم شدند. نتایج تحقیق نشان داد که چهار فرضیه­ی تحقیق تایید می­شود. یعنی از دیدگاه پاسخ دهندگان مولفه­های درون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی و همچنین مولفه­های برون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی موثر هستند.

واژه­های کلیدی: بازاریابی، بازاریابی الکترونیکی، اینترنت

فصل اول

کلیات تحقیق

۱-۱-مقـدمه

از اوایل قرن بیستم تحقیقات علمی زیادی در زمینه­ پیشرفت­های تکنولوژیکی انجام شده و با ایجاد فرصت­های مناسب بیشتری برای تحقیقات علمی، این امر به شکل یک چرخه­ی طبیعی درآمده است. این چرخه تاثیر با اهمیتی بر ساختارهای جاری در زندگی فردی و اجتماعی افراد و موسسات تجاری و ادارات دولتی داشته و عنصر اصلی در این چرخه « فناوری اطلاعات » بوده است. پیشرفت های فن­آوری اطلاعات که تاثیر زیادی بر زندگی فردی و اجتماعی افراد و واحدهای تجاری داشته است، بر بازاریابی و نحوه­ی فروش محصولات و خدمات مختلف نیز بی تاثیر نبوده و از جنبه­ های مختلف از جمله مفاهیم و گستره­ی فعالیت­ها بر آن موثر بوده است. بنگاه­های تجاری برای افزایش دامنه­ی فروش و حجم فعالیت­های خود ناگزیر به سرمایه ­گذاری بر بازاریابی و تبلیغات از جنبه­ های مختلف شده­انـد. در ایـن تحقیق سعی شده است تـا به ایـن سوال پاسخ داده شود که چه عواملی بر به کارگیری مطلوب بازاریابی الکترونیک در فضای کسب و کار ایران موثرند و برای این منظور عوامل موثر از یک منظر به دو گروه راهبردی و عملیاتی و منظری دیگر به دو گروه درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم شدند. نتیجه­ی این تحقیق می ­تواند کاربردی عملی ارائه نماید و هم چنین راهگشایی برای تحقیقات آتی در این زمینه باشد.

 

۱-۲- بیان مساله­ ی تحقیق

بازاریابی الکترونیکی جدیدترین روش بازاریابی به معنی استفاده از اینترنت و دیگر تکنولوژی­های تعاملی در جهت ایجاد و طرح­ریزی یک گفتگو بین مشتریان شناخته شده و شرکت است. این نوع بازاریابی در برگیرنده­ی بازاریابی فرد به فرد بوده و به شرکت­ها اجازه می­دهد که در جهت سفارشی سازی انبوه متناسب با نیاز مشتریان حرکت کنند (کوویلو و همکاران[۱]، ۲۰۰۳).

بازاریابی الکترونیکی پدیده­ای است که داد و ستدهای تجاری مبتنی بر روابط پایدار را در محیط­های تعاملی و شبکه ­های دیجیتالی امکانپذیر می­ کند. پیاده­سازی مؤثر بازاریابی الکترونیکی، نیازمند نگرش بازارگرایی است. پژوهش­ها نشان می­ دهند، بین نگرش بازارگرایی و عملکرد رابطه مثبت و مستقیمی وجود دارد (دژپسند، ۱۳۸۲).

در نگرش بازارگرایی یا بازارمدارانه، سازمان به مثابه­ی یک “سیستم هوشمند بازاریابی[۲] ” فرض می­شود که با توجه به نیازها و خواسته­ های آتی و فعلی مشتریان یا خریداران بالقوه و بالفعل و مسئولیت پذیری نسبت به محیط خارجی فعالیت خود عمل می­ کند. برای آغاز فرآیند پیاده­سازی بازاریابی الکترونیکی، باید به این پرسش پاسخ داده شود: چه  کسانی طرح بازاریابی الکترونیکی را پیاده خواهند کرد؟ و چگونه آن را انجام خواهند داد؟ (فرخزاد و آقازاده، ۱۳۸۳). برای پیاده­سازی یک بازاریابی الکترونیکی موفق باید به عوامل مختلفی شامل عوامل سخت افزاری و نرم افزاری توجه نمود. یکی از موارد با اهمیت سرمایه ­گذاری مناسب بر تکنولوژی اطلاعات است.

تحقیقات متعددی نشان داده­اند که با افزایش سرمایه ­گذاری بر فناوری اطلاعات، بهره­وری نیروی کار و سودآوری شرکت نیز افزایش یافته است. زیرا، با سرمایه ­گذاری بر فناوری اطلاعات و استفاده از کامپیوترها و نـرم افـزارهای مختلف در زمینه تولید کالا و خدمات و نحـوه­ی ارائه­ آن بـه مشتری، در زمان به شدت صرفـه­جویی شده و خطـا و اشتباهات از جانب نیروی انسانی کمتر می­شود. ایـن امـر کارایی تولید افزایش می­دهد، سهم شرکت را در بازارهای ملی و بین المللی بالا برده و در نهایت به ارزش شرکت ارتقا می­بخشد (گو و گرا[۳]، ۲۰۰۴).

امروزه بـه­کارگیری روش­های الکترونیکی بازاریابی از عـوامل کلیدی موفقیت شرکت­ها به شمار می­رود و بنگاه­های تجاری ناگزیر به استفاده از روش­های یادآوری شده جهت حفظ بقا در محیط رقابتی هستنند (آقازاده، مهرنوش و استیری، ۱۳۹۰)؛ بنابراین، شناسایی بسترهای به­کارگیری بازاریابی الکترونیکی، ضروری می­نماید. بر این اساس تحقیق حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤالهای اساسی است که ماهیت بازاریابی الکترونیکی چیست؟ بسترهای به­کارگیری بازاریابی الکترونیکی در یک بنگاه اقتصادی کدامند؟ مؤلفه­های مؤثر در به­کارگیری بازاریابی الکترونیکی کدامند؟ و میزان اهمیت هر یک از مؤلفه­ها تا چه حد است (اولویت­بندی مؤلفه­های مؤثر در به کارگیری بازاریابی الکترونیکی)؟

 

 

 

تعداد صفحه :۸۵

قیمت : ۱۴۷۰۰تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        ****       [email protected]

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***