تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:نظر به اینکه مفهوم رقابت از یک مفهوم بین سازمانی به رقابت در سطح زنجیره تامین تبدیل شده است و مفهوم رقابت سازمانها را مجبور ساخته تا با طراحی استراتژیهای بازاریابی و هماهنگ کردن این استراتژیها در سطح زنجیره تامین در محیط پیچیده کنونی توان رقابت و بقا در حوزه فعالیت خود را داشته باشند. لذا اهمیت طراحی چنین استراتژیهایی بسیار اهمیت پیدا میکند. در قسمت اول این تحقیق به بیان اهمیت موضوع و بررسی پیشینه نظری تحقیق پرداخته شده است و روابط بین فرضیهها و پیوستگی و انسجام مدل به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته است. در این تحقیق صنعت شیمیایی در استان زنجان و در کشور ایران و در مدت ۲ ماه مورد بحث قرار گرفته و با روش پرسشنامه نسبت جمع آوری دادهها اقدام شده است. به دلیل محدود بودن حوزه مورد مطالعه کل جامعه آماری که متشکل از مدیران و کارشناسان حوزه بازاریابی و زنجیره تامین ۸۰ شرکت است، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در ادامه به تجزیه و تحلیل نتایج پرداخته شده است که به ۲ بخش توصیفی و استنباطی تقسیم شده است. نتایج حاکی از آن است که دو فرضیه اصلی تحقیق و درکل متغیرهای مدل رابطه مثبت و معناداری با یکدیگر دارند. در آخر پیشنهاداتی برای تحقیقات پژوهشی آتی و نتایج و پیشنهادات کاربردی ارائه شده است. نظر به کمبود مطالعات و گامهای عملی در این حوزه، نتایج این تحقیق به عنوان نقشه راهی برای مدیران و کارشناسان در حوزه استراتژیهای بازاریابی و به ویژه در صنعت محصولات شیمیایی در نظر گرفته شود. |
فصل اول: کلیات پژوهش
- ۱. مقدمه . ۱
۲.۱. بیان مسئله ۱
- ۳. اهداف تحقیق ۲
- ۴. سوالات تحقیق. ۲
- ۵. فرضیات تحقیق. ۲
- ۶. روش شناسی تحقیق ۳
- ۶. ۱. نوع پژوهش . ۳
- ۶. ۲. ابزار و شیوه گردآوری اطلاعات و دادهها ۳
- ۶. ۳. نحوه سنجش متغیرها . ۴
- ۶. ۴. جامعه و نمونه آماری . ۴
- ۶. ۵. روش تجزیه و تحلیل دادهها ۴
- ۶. ۶. نتایج مورد انتظار ۵
- ۶. ۷. معیار ارزیابی موفقیت ۵
- ۷. مدل تحقیق ۵
- ۸. تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها ۶
- ۸. ۱. متغیر مستقل ۶
- ۸. ۲. متغیر مداخلهگر . ۶
- ۸. ۳. متغیر وابسته ۸
- ۹. ساختار تحقیق ۹
فصل دوم: پیشینه نظری پژوهش
بخش اول: استراتژی بازاریابی۱۱
- ۱. استراتژی ۱۱
- ۱. ۱. تعاریف و مفاهیم استراتژی۱۱
- ۱. ۲. سطوح استراتژی .۱۲
- ۱. ۲. ۱. استراتژی بنگاه (شرکت). ۱۲
- ۱. ۲. ۲. استراتژی سطح کسب و کار (تجاری). ۱۲
- ۱. ۲. ۳. استراتژیهای وظیفهای (کارکردی) ۱۳
- ۲. بازاریابی ۱۳
- ۲. ۱. مفهوم بازاریابی ۱۳
- ۲. ۲. نقش بازارایابی در عملکرد سازمانها . ۱۴
- ۲. ۳. نقش بازاریابی در طراحی و اجرای استراتژیها . ۱۵
- ۳. استراتژی بازاریابی . ۱۵
- ۳. ۱. مفهوم استراتژی بازاریابی . ۱۵
- ۳. ۲. انواع استراتژیهای بازاریابی ۱۷
- ۳. ۳. فرایند طراحی و اجرای استراتژی بازاریابی . ۱۸
- ۳ .۴. الگوهای برنامهریزی استراتژی بازاریابی .۲۰
- ۳. ۵. هماهنگی استراتژیهای بازاریابی ۲۲
- ۳. ۵. ۱. سازگاری فلسفههای بازاریابی .۲۳
- ۳. ۵. ۲. نوآوری و توسعه کالاهای جدید ۲۵
- ۳. ۵. ۳. استراتژی قیمتگذاری۲۷
- ۳. ۵. ۴. سیاست ترفیع. ۳۰
- ۳. ۵. ۵. استراتژی توزیع . ۳۱
- ۳. ۵. ۶. توسعه فعالیتهای یکپارچه به منظور خلق ارزش . ۳۳
بخش دوم: پیادهسازی زنجیره تامین و عملکرد آن
- ۴. مدیریت زنجیره تامین ۳۶
- ۴. ۱. تاریخچه مدیریت زنجیره تامین ۳۶
- ۴. ۲. مفهوم مدیریت زنجیره تامین ۳۶
- ۴. ۳. عناصر کلیدی مدیریت زنجیره تامین . ۳۶
- ۵. پیاده سازی زنجیره تامین . ۳۹
- ۵. ۱. مشارکت تامینکنندگان استراتژیک ۳۹
- ۵. ۲. ارتباط با مشتری . ۴۴
- ۵. ۳. سطح تسهیم اطلاعات ۵۰
- ۵. ۴. کیفیت تسهیم اطلاعات .۵۲
- ۵. ۵. تعویق ۵۲
- ۶. عملکرد زنجیره تامین .۵۴
- ۶. ۱. سیستم ارزیابی عملکرد ۵۴
- ۶. ۲. ارزیابی عملکرد زنجیره تامین ۵۵
- ۶. ۳. شاخصهای ارزیابی عملکرد در زنجیره تامین .۵۷
- ۶. ۴. مدلهای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین ۵۸
- ۶. ۴. ۱. مدل اسکور .۵۸
- ۶. ۴. ۲. رویکرد کارت امتیازی متوازن برای اندازهگیری عملکرد زنجیره تامین ۵۹
- ۶. ۴. ۳. روش گرین و همکاران در ارزیابی عملکرد زنجیره تامین ۶۰
- ۷. سابقه مطالعات و تحقیقات انجام گرفته۶۱
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
- ۱. مقدمه ۶۹
- ۲. نوع و روش تحقیق ۶۹
- ۳. هدف تحقیق ۷۰
- ۴. گردآوری اطلاعات .۷۰
- ۵. ۱. پرسشنامه ۷۱
- ۵. ۲. پرسشنامه پژوهش .۷۱
- ۶. جامعه آماری و نمونه آماری ۷۲
- ۷. روایی و پایایی پرسشنامه .۷۲
- ۸. روش تجزیه و تحلیل دادهها .۷۳
- ۸. ۱. تجزیه و تحلیل توصیفی .۷۳
- ۸ .۲. تجزیه و تحلیل استنباطی .۷۴
- ۸. ۲. ۱. معادلات ساختاری .۷۴
- ۸. ۲. ۲. تحلیل عاملی تاییدی .۷۴
- ۸. ۲. ۲. ۱. تحلیل عاملی مرتبه اول ۷۵
- ۸. ۲. ۲. ۲. تحلیل عاملی مرتبه دوم .۷۵
- ۸. ۲. ۳. شاخصهای برازش مدل .۷۵
- ۸. ۲. ۳. ۱. شاخصهای برازش مطلق .۷۶
- ۸. ۲. ۳ .۲. شاخصهای برازش مقایسهای یا نسبی ۷۸
- ۹. جمعبندی فصل سوم .۷۹
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
- ۱. مقدمه .۸۱
- ۲. بخش اول: تحلیل توصیفی ۸۱
- ۲. ۱. توصیف مشخصات عمومی نمونههای مورد مطالعه .۸۱
- ۳. بخش دوم: تحلیل استنباطی .۸۵
- ۳. ۱. تحلیل پایایی (ضریب آلفای کرونباخ) ۸۵
- ۳. ۲. تحلیل عاملی تاییدی .۸۸
- ۳. ۳. آزمون مدل ساختاری ۹۶
- ۴. خلاصه فصل چهارم .۱۱۲
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
- ۱. مقدمه .۱۱۴
- ۲. بررسی یافتهها و نتایج پژوهش ۱۱۴
- ۲. ۱. نتایج آزمون تحلیل عاملی .۱۱۴
- ۲. ۱. ۱. نتایج تحلیل عاملی هماهنگی استراتژی بازاریابی .۱۱۴
- ۲. ۱. ۲. نتایج تحلیل عاملی پیاده سازی مدیریت زنجیره تامین ۱۱۵
- ۲. ۳. ۱. نتایج تحلیل عاملی عملکرد زنجیره تامین ۱۱۶
- ۲. ۲. نتایج بدست آمده از فرضیهها ۱۱۷
- ۳. بحث و نتیجهگیری .۱۲۳
- ۴. مقایسه نتایج پژوهش با تحقیقات پیشین ۱۲۴
۵ .۵. ملاحظات و محدودیتهای پژوهش ۱۲۵
- ۶. پیشنهادات کاربردی پژوهش ۱۲۵
- ۷. پیشنهاداتی برای شرکتهای صنایع شیمیایی ۱۲۷
- ۸. پیشنهاداتی برای پژوهشهای آتی ۱۲۸
منابع و ماخذ
منابع فارسی ۱۳۰
منابع انگلیسی ۱۳۳
ضمایم
مقدمه
تغییرات سریع و اجتناب ناپذیر در دنیای امروز به دلیل پدیده جهانی شدن و پیشرفت سریع علوم در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و صنعتی به ویژه در دو دهه اخیر، تحولات فناورانه شگرفی را در زمینههای اطلاعات و ارتباطات به همراه داشته است. سرعت شتاب این تغییرات در ابعاد مختلف، مدیران را به بهبود فرایندهای داخلی سازمانها و شرکتها در جهت حفظ توان بقا در جهانی که هر روز رقابتیتر میشود، رهنمون ساخته است. سازمانها به شیوههای مختلف به بازنگری و بازبینی استراتژیهای خود پرداخته و رمز بقا را در رضایت مندی هر چه بیشتر مشتریان خود یافتند. لذا شرایط رقابت پذیری، انعطافپذیری و تنوع محصولات مورد توجه سازمانهای تولیدی قرار گرفت. در این راستا یکی از فلسفههایی که مورد توجه قرار گرفت، فلسفه مدیریت زنجیره تامین بوده است. از سویی دیگر استراتژیهای بازاریابی و هماهنگی بین آنها در پیشبرد اهداف سازمانها در اجرای فرایند زنجیره تامین خود بسیار با اهمیت است.
زنجیرههای تامین زنجیرههای ارزشی هستند که که محدوده تامین کننده تا مشتریان نهایی را در بر میگیرد. مدیریت زنجیره تامین نیازمند یکپارچگی و هماهنگی فرایند کسب و کار در طول زنجیره تامین به منظور پاسخگویی به تغییرات تقاضا در مشتریان نهایی است. (لمبرت[۱]، ۲۰۰۰) با توجه به اینکه یکپارچگی و هماهنگی فرایند بازاریابی در طول زنجیره تامین کمتر مورد توجه قرار گرفته است، (جوتتر[۲]، ۲۰۱۰) پرداختن به این موضوع ضرورت مییابد. این مقاله تحقیقی است پیمایشی که در آن به بررسی هماهنگی استراتژیهای بازاریابی شرکتها و ارتباط آنها با پیاده سازی زنجیره تامین بررسی خواهد شد. در این تحقیق عملکرد زنجیره تامین به عنوان متغیر وابسته تحقیق در نظر گرفته شدهاست و در پی آن هستیم که اثر استراتژیهای بازاریابی و پیادهسازی مدیریت زنجیره تامین را در بهبود عملکرد زنجیره تامین در سازمانهای مورد مطالعه بررسی کنیم.
- ۲. بیان مساله
یکپارچگی و هماهنگی فرایند بازاریابی در طول زنجیره تامین کمتر مورد توجه قرار گرفته است. (جونتر[۳]،۲۰۱۰) فلینت[۴] معتقد است که استراتژیهای بازاریابی موفق در آینده آنهایی خواهند بود که در طول زنجیره تامین کاملا هماهنگ و یکپارچه باشند. توانایی هماهنگی و یکپارچگی رضایت مشتریان نهایی در زنجیره تامین را موجب خواهد شد. (فلینت، ۲۰۰۴) اگرچه هماهنگی و یکپارچگی زنجیره تامین هزینه زیادی را به دنبال دارد، اما ما معتقدیم که کل هزینه مرتبط با مشتری نهایی از طریق یک واکنش متمرکز توسط همه شرکای زنجیره تامین به نیازهای در حال تغییر مشتریان نهایی به حداقل برسد. (رین برد[۵]، ۲۰۰۴) موفقیت زنجیره تامین، نیازمند هماهنگی و یکپارچگی یکایک شرکتها و اجرای یک گرایش مشترک نسبت بازار است. (جوتنر، ۲۰۰۷) گرین[۶] و دیگران معتقدند که یکپارچگی و هماهنگی استراتژیهای بازاریابی در طول زنجیره تامین باعث بهبود مستمر در تحقیقات این حوزه میشود. (گرین، ۲۰۱۲) با توجه به تحقیقات انجام شده، پژوهشهای اندکی در رابطه با هماهنگی استراتژیهای بازاریابی و پیادهسازی مدیریت زنجیره تامین صورت گرفته است و بررسی این دو متغیر از نیازهای اساسی سازمانها در محیط پیچیده کنونی است، لذا تحقیق حاضر با در نظر گرفتن متغیرهای مذکور در پی ارائه راهکارهای نوینی در بحث بازاریابی استراتژیک و مدیریت زنجیره تامین خواهد بود.
- ۳. اهداف تحقیق
این پژوهش دو هدف عمده را دنبال میکند. هدف اول بررسی وضعیت هماهنگی استراتژی بازاریابی در صنایع شیمیایی استان زنجان و هدف دوم بررسی هماهنگی استراتژیهای بازاریابی در ساختار مدیریت زنجیره تامین و عملکرد آن.
- ۴. سوالات تحقیق
سوال اساسی تحقیق: آیا استراتژی بازاریابی قوی یک سازمان در پیادهسازی مدیریت زنجیره تامین بهرهور و بهبود مزیت رقابتی و همچنین عملکرد زنجیره تامین تاثیری اساسی خواهد داشت؟
سوال اصلی ۱. آیا استراتژیهای بازاریابی اثر مثبت و معناداری بر پیادهسازی مدیریت زنجیره تامین دارد؟
سوال فرعی۱.۱. آیا استراتژیهای بازاریابی در شرکتهای صنایع شیمیایی اثر مثبت و معناداری بر مشارکت تامینکنندگان استراتژیک دارد؟
سوال فرعی ۱. ۲. آیا استراتژیهای بازاریابی در شرکتهای صنایع شیمیایی اثر مثبت و معناداری بر ارتباط با مشتریان دارد؟
سوال فرعی ۱. ۳. آیا استراتژیهای بازاریابی در شرکتهای صنایع شیمیایی اثر مثبت و معناداری بر سطح تسهیم اطلاعات دارد؟
سوال فرعی ۱. ۴. آیا استراتژیهای بازاریابی در شرکتهای صنایع شیمیایی اثر مثبت و معناداری بر کیفیت تسهیم اطلاعات دارد؟
سوال فرعی ۱. ۵. آیا استراتژیهای بازاریابی در شرکتهای صنایع شیمیایی اثر مثبت و معناداری بر اولویتبندی فعالیتها در زنجیره تامین دارد؟
سوال اصلی ۲. آیا سازمانهایصنایع شیمیایی با توان بالایی در پیاده سازی زنجیره تامین سطح بالایی از عملکرد را در زنجیره تامین خواهند داشت؟
- ۵. فرضیات تحقیق
فرضیه اصلی ۱: استراتژیهای بازاریابی در شرکتهای صنایع شیمیایی اثر مثبت و معناداری بر پیادهسازی مدیریت زنجیره تامین دارد.
فرضیه فرعی ۱. ۱. استراتژیهای بازاریابی در شرکتهای صنایع شیمیایی اثر مثبت و معناداری بر مشارکت تامینکنندگان استراتژیک دارد.
فرضیه فرعی ۱. ۲. استراتژیهای بازاریابی در شرکتهای صنایع شیمیایی اثر مثبت و معناداری بر ارتباط با مشتریان دارد.
فرضیه فرعی ۱. ۳. استراتژیهای بازاریابی در شرکتهای صنایع شیمیایی اثر مثبت و معناداری بر سطح تسهیم اطلاعات دارد.
فرضیه فرعی ۱. ۴. استراتژیهای بازاریابی در شرکتهای صنایع شیمیایی اثر مثبت و معناداری بر کیفیت تسهیم اطلاعات دارد.
فرضیه فرعی ۱. ۵. استراتژیهای بازاریابی در شرکتهای صنایع شیمیایی اثر مثبت و معناداری بر اولویتبندی فعالیتها در زنجیره تامین دارد.
فرضیه اصلی ۲. سازمانها در صنایع شیمیایی با توان بالایی در پیاده سازی زنجیره تامین سطح بالایی از عملکرد را در زنجیره تامین خواهند داشت.
- ۶. روششناسی تحقیق
در این بخش به روششناسی پژوهش از جمله ابزار و شیوه گردآوری دادهها، نحوه تجزیه و تحلیل دادهها و مباحث دیگر پرداخته شده است.
- ۶. ۱. نوع پژوهش
این پژوهش از حیث هدف تحقیق، تحقیقی توصیفی و از لحاظ نتیجه پژوهش از نوع کاربردی میباشد. زیرا از نتایج به دست آمده از این تحقیق میتوان در پیادهسازی مدیریت زنجیره تامین به شکل موثر و همچنین بهبود استراتژیهای بازاریابی و مزیت رقابتی سازمانها استفاده کرد. با توجه به این که شیوه تجزیه و تحلیل دادهها از نوع آماری میباشد، این تحقیق از نظر فرایند تحقیق از نوع کمی میباشد. در این تحقیق یک ساختار مفهومی و نظری کلی با بهره گرفتن از آزمونهای تجربی و آماری در یک صنعت خاص مورد آزمون قرار خواهند گرفت پس از نظر منطق تحقیق این پژوهش از نوع قیاسی[۷] میباشد.( کرمی[۸] ، ۲۰۱۱)
- ۶. ۲. ابزار و شیوه گردآوری اطلاعات و دادهها
روش جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانهای است. در این تحقیق با مراجعه به منابع کتابخانهای از جمله کتابها، مقالات داخلی و خارجی معتبر و پایاننامهها مبانی نظری و ادبیات تحقیق جمع آوری خواهد شد. همچنین برای جمع آوری دادههای این پژوهش از دادههای بدست آمده از پژوهش میدانی از طریق ابزار پرسشنامه نظرات کارشناسان جمع آوری و تجزیه و تحلیل خواهد شد.
- ۶. ۳. نحوه سنجش متغیرها
این پرسشنامه از نظر مقیاس ترتیبی بوده و از طیف ۵ گزینه لیکرت برای پاسخگویی به سوالات استفاده خواهد شد. بخش اول پرسشنامه مربوط به ویژگیهای فردی و جمعیتشناختی پاسخدهندگان ( جنس، سن، پست سازمانی و ) خواهد بود و بخش دوم به نظرسنجی در مورد ۳ متغیر اصلی پژوهش یعنی هماهنگی استراتژیهای بازاریابی، پیادهسازی مدیریت زنجیره تامین، عملکرد زنجیره تامین اختصاص خواهد داشت.
- ۶. ۴. جامعه و نمونه آماری
جامعه آماری این تحقیق از مدیران ارشد شرکتهای فعال در صنایع شیمیایی در استان زنجان که شامل۸۸ شرکت میباشد، انتخاب شده است.که بر حسب تعداد مدیران موجود در این شرکتها حدود ۲۰۰ پرسشنامه توزیع خواهد شد.(سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، ۱۳۹۲) تحقیق حاضر در تابستان و پائیز سال ۱۳۹۲ انجام خواهد شد. به دلیل محدود بودن تعداد جامعه آماری تقریبا همه جامعه به عنوان نمونه در نظر گرفته خواهد شد.این شرکتها تولیدکنندگان رنگهای شیمیایی، لوازم نساجی را در بر میگیرد. اکثر شرکتهای بررسی شده در این تحقیق شرکتهای مربوط به صنعت سرب و روی میباشند که با توجه به غنی بودن استان در این زمینه این صنعت در استان زنجان بسیار پویا و رقابتی میباشد. نظر به رقابت موجود بین صنایع در این استان بررسی استراتژیهای بازاریابی و فرایند زنجیره تامین اهمیت پیدا میکند.
- ۶. ۵. روش تجزیه و تحلیل دادهها
با توجه به روش جمع آوری دادهها که از طریق پرسشنامه، دادههای موجود نیز همگی از نوع دادههای دسته اول میباشد. به این منظور ابتدا متغیرهای فردی و جمعیت شناختی تحقیق با بهره گرفتن از ابزار آماری توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. در ادامه نظر به نوع و ماهیت تحقیق و فرضیات مطرح شده نحوه تجزیه و تحلیل دادهها از نوع همبستگی میباشد. در این تحقیق از نرم افزار لیزرل و از روش تحلیل مسیر به بررسی همبستگی و روابط موجود بین متغیرها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مفاهیم تحلیل مسیر در بهترین صورت از طریق ویژگی عمده آن یعنی نمودار مسیر که پیوندهای علی احتمالی بین متغیرها را آشکار می سازد، تبیین می شود. برای تهیه نمودار مسیر، اسامی متغیرها را نوشته و از هر متغیر پیکانی به سوی متغیر دیگری که معتقدیم در آن تاثیر دارد رسم می کنیم. نمودار درونداد از پیش برای کمک به تحلیل رسم می شود و بیانگر پیوندهای علی پیش بینی شده از سوی فرضیه پژوهشگر است. اما نمودار برونداد آنچه را که واقعا در نتیجه تحلیل آماری به دست آمده است نشان می دهد. آنچه با اجرای این روش می توان انجام داد، بررسی الگوی روابط بین چندین متغیر است، در حالی که رابطه احتمالی علی میان آنها تایید و رد نمی شود. نخستین گام در تحلیل مسیر، تعیین یک مدل ساختاری پیش تجربی است که همه متغیرهای مورد علاقه پژوهشگر را در بر می گیرد. مدل ساختاری شامل یک مجموعه معادله ساختاری است که روابط علی ممکن بین متغیرها را توصیف می کند. در این فرایند ابتدا یک سلسله مراتب علی مطرح می شود که درآن برخی متغیرها ممکن است علت احتمالی متغیرهای دیگر باشد، اما به طور قطع نمی تواند معلول آنها باشد. به بیان دیگر، ترتیب متغیرها به گونه ای است که متغیری که در مرتبه بالاتر این سلسله مراتب قرار دارد ممکن است علت متغیر مرتبه پایین تر از آن باشد، اما بعید است متغیر پایین تر علت متغیر مرتبه بالاتر از آن باشد. (هومن، ۱۳۸۸)
- ۶. ۶. نتایج مورد انتظار
هدف اصلی این تحقیق آزمون عملی مدل و شناسایی روابط بین هماهنگی استراتژیهای بازاریابی، عوامل اجرایی مدیریت زنجیره تامین، عملکرد زنجیره تامین سازمانهاست. در راستای هدف اصلی هدف فرعی زیر نیز دنبال میشود. بررسی اهمیت هریک از عوامل پیادهسازی زنجیره تامین در استراتژیهای بازاریابی. با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیقات قبلی در عامل پیاده سازی زنجیره تامین، سطح تسهیم اطلاعات و مشارکت تامین کنندگان استراتژیک بیشترین نقش را بازی میکردند، در این تحقیق انتظار میرود نتایج بدست آمده در تحقیقات قبلی تکرار شوند.
- ۶. ۷. معیار ارزیابی موفقیت
با توجه به تحقیقات انجام شده قبلی استراتژیهای بازاریابی با ۷ سوال مورد آزمون قرار گرفته که از جمله این عوامل سازگاری فلسفههای بازاریابی، اجرای استراتژی قیمت گذاری، اجرای استراتژی توزیع، خلق ارزش توسعه داده شده و برخی عوامل دیگر میباشد. سنجه متغیرهای پیادهسازی زنجیره تامین در مدل مفهومی تحقیق مشخص شده است. در مقاله گرین و همکاران این متغیرها با بهره گرفتن از روش معادلات ساختاری مورد سنجش قرار گرفتهاند. در این مقاله سنجههای عملکرد زنجیره تامین با معیارهای تولید محصولات بدون نقص، حذف تاخیر در سفارشات و توانایی در تحویل به موقع محصولات و دییگر سوالات سنجیده شده است. پیش بینی میشود در این تحقیق روش مورد استفاده شده در تحقیقات قبلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و نتایج مطلوب حاصل شود.
تعداد صفحه :۲۰۷
قیمت :۳۷۵۰۰ تومان