پایان نامه نقش یکپارچگی سیستم های اطلاعاتی و برنامه ریزی منابع سازمانی در پیاده سازی هوش تجاری مارس 24th, 2020 by tez Facebook دانلود متن کامل پایان نامه با فرمت ورد پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده مهندسی صنایع پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک عنوان: نقش یکپارچگی سیستم های اطلاعاتی وبرنامه ریزی منابع سازمانی در پیاده سازی هوش تجاری استاد راهنما: دکتر محمد جعفر تارخ تکه هایی از متن به عنوان نمونه :فهرست مطالب:فصل اول: کلیات تحقیق. ۱۱-۱ بیان مسئله ۲۱-۲ اهمیت و ضرورت تحقیق. ۴۱-۳ اهداف. ۴فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه مطالعات. ۵۲-۱ برنامه ریزی منابع سازمانی. ۶۲-۱-۱- مقدمه ۶۲-۱-۲ تاریخچه برنامه ریزی منابع سازمانی. ۷۲-۱-۲-۱ سیستمهای جزیره ای. ۷۲-۱-۲-۲ سیستمهای استخراج اطلاعات. ۸۲-۱-۲-۳ سیستمهای تسهیل کننده. ۹۲-۱-۳ ابعاد اثر گذاری ERP در سازمان ۱۰۲-۱-۳-۱ ERP و فرهنگ سازمانی. ۱۰۲-۱-۳-۲ ERP و فرایندهای سازمانی. ۱۰۲-۱-۳-۳ ERP و تکنولوژی. ۱۱۲-۱-۳-۴ ERP و تصمیم گیری مدیریت. ۱۱۲-۱-۴ مزایای سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمانی. ۱۲۲-۱-۵ معایب سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمانی. ۱۴۲-۱-۶ ارزیابی آمادگی سازمان برای پذیرش سیستم برنامهریزی منابع سازمان. ۱۵۲-۲ یکپارچگی اطلاعات. ۱۸۲-۲-۱ مقدمه ۱۸۲-۲-۲ چالشهای ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪﺳﺎزی. ۱۸۲-۲-۳ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﻬﺎی ﮐﻼن ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪﺳﺎزی و ﻧﻘﺎط ﻗﻮت و ﺿﻌﻒ اﯾﻦ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﻬﺎ ۲۰۲-۳ هوش تجاری. ۲۲۲-۳-۱ مقدمه ۲۲۲-۳-۲ تاریخچه هوشمندی کسب و کار. ۲۳۲-۳-۳ تعاریف هوشمندی کسب و کار. ۲۴۲-۳-۴ نیازهای هوشمندی کسب وکار. ۲۴۲-۳-۵ ضرورت هوشمندی کسب و کار. ۲۵۲-۳-۶ ﻓﺮآﻳﻨﺪ هوشمندی ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر. ۲۶۲-۳-۷ یکپارچگی برنامه های مختلف در زمینه هوشمندی کسب وکار. ۲۸۲-۳-۸ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ در ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی در ﻫﻤﻪ ﺳﻄﻮح ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ. ۳۰۲-۴ تکنیک های رتبه بندی. ۳۳۲-۴-۱ الگوی فرایند تحلیل سلسله مراتبی . 33۲-۴-۲ AHP فازی. ۳۴۲-۴-۳ مدل تصمیم گیری چند هدفه جدید فازی ۳۶۲-۴-۴ روش فازی TOPSIS۲-۵ پیشینه مطالعات. ۴۱۲-۵-۱ مطالعات داخلی. ۴۱۲-۵-۲ مطالعات خارجی. ۴۵فصل سوم: روش تحقیق. ۴۸۳-۱ مقدمه ۴۹۳-۲ فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی. ۵۱۳-۳ مفاهیم و تعاریف فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی بر اساس روش آنالیز توسعه ۵۱۳-۴ تعیین نرخ سازگاری در فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی. ۵۳۳-۴-۱ اعداد فازی. ۵۴۳-۵ تکنیک تاپسیس فازی. ۵۶۳-۶-نحوه تعریف پارامترها و توسعه فازی مقیاس ساعتی ۶۰۳-۷ تعیین مناسب بودن مجموعهی متغیرها در ماتریس همبستگی جهت تحلیل عاملی .۶۱۳-۷-۱ پیشفرضهای تحلیل عاملی. ۶۲۳-۷-۲ مراحل انجام تحلیل عاملی. ۶۳۳-۷-۳ استخراج عاملها.۶۳۳-۷-۴ استخراج مجموعهی اولیه عامل. ۶۴۳-۷-۵ بهترین عاملها. ۶۴۳-۸ پایایی و روایی. ۶۶فصل چهارم: یافته های تحقیق. ۶۸۴-۱ مقدمه ۶۹۴-۲ تحلیل فازی. ۷۰۴-۲-۱- محاسبه اولویت وزنها .۷۲۴-۲-۲ محاسبه سازگاری. ۷۲۴-۲-۳ تعیین شاخص ومعیارهای مدل ۷۳۴-۳ تجزیه وتحلیل عوامل ۷۹فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات. ۸۴۵-۱ نتایج ۸۵۵-۲ پیشنهادات. ۸۹پیوست. ۹۲فهرست مراجع ۹۸چکیده:سازمانهای امروزی در جهت جهانی شدن رقابت میکنند که این رقابت به سطوح بی سابقه ای منجر شده است. در این میان بررسی نقش وجود اطلاعات یکپارچه و همچنین سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی به عنوان سامانه بلوغ یافته اطلاعات مدیریتی در سازمان بر پیاده سازی هوش تجاری حائز اهمیت می باشد . سؤال اصلی این است که آیا یکپارچگی اطلاعاتی در سازمان بر روند و گامهای مختلف پیاده سازی هوش تجاری در سازمان موثر است ؟ اگر یکپارچگی اطلاعاتی و وجود سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی بر پیاده سازی هوش تجاری موثر است این تأثیر از چه طریقی و با چه ساز وکاری صورت میگیرد؟برای این منظور شاخصهای اصلی شناسایی و با توجه به ادبیات موضوع دسته بندی شدند. این دسته بندی به تأیید افراد خبره سازمان رسید و عواملی که مناسب نبودند تصحیح و یا حذف شدند. عوامل موفقیت جهت بررسی ﺑـﻪ ﺻﻮرت ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ در اﺧﺘﻴﺎر ﺧﺒﺮﮔﺎن ﺟﺎﻣﻌﻪ آماری ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. ﺑﺮ اﺳﺎس اﻳﻦ ارزﻳﺎﺑﻲ عوامل موثر برپیاده سازی ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﻮش ﺗﺠﺎری بادرنظر گرفتن پیاده سازی اولیه یک سیستم یکپارچه اطلاعاتی ومتعاقب آن یک سیستم برنامه ریزی سازمانی ، از ۴ ﻣﻌﻴـﺎر و۱۷ زیر معیار ﺗـﺸﻜﻴﻞ گردید. ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺟـﺪاول ﻃﺮاﺣـﻲ ﺷـﺪه ﺗﻌــﺎﻣﻼت ومیزان واﺑــﺴﺘﮕﻲ ﻋﻤﻠﻜــﺮدآنها مورد بررسی قرارگرفت و ماتریس مقایسات زوجی برای شاخص ها و زیر شاخص ها تشکیل گردید.فصل اول: کلیات تحقیق۱-۱- بیان مسألهسازمانهای امروزی در جهت جهانی شدن رقابت میکنند که این رقابت به سطوح بی سابقه ای منجر شده است. بازارهای رقابت جهانی و سازمانها به یافتن راه حلهای کاری بهتر با ساختارهای انعطاف پذیر و قابل اطمینانی نیاز دارند. بسیاری از زیر ساختارهای سازمانی و تشکیلاتی توسط سیستمهای اطلاعاتی توانمندتر شدهاند. با اداره مؤثرتر این فرایندها مزایای رقابتی میتوانند از طریق کاهش هزینه، افزایش تولید و بهبود سرویس دهی مشتریان حاصل شوند. (آقایی، ۱۳۹۰)هوش تجاری به تکنیکهای بر پایه کامپیوتر که در زمینه شناسایی استخراج و تجزیه و تحلیل داده های تجاری میپردازد و با هدف حمایت از تجارت در تصمیم سازی بهتر کمک می کند. بیشترین تأثیر هوش تجاری افزایش کارایی تصمیمات در سازمانها میباشد ازجمله تعیین گرایشهای تجاری سازمان، پیش بینی وضعیت بازار و بالا بردن توانایی رقابتی سازمان در بازار (آوررت[۱]، ۲۰۱۱) (بازرگانی، ۱۳۹۰) در واقع هوش تجاری شامل طیف بزرگی از فناوریها،ابزارها و فرایندها برای جمع آوری اطلاعات و استفاده بهتر از آنها برای رسیدن به تصمیم گیری مناسب در سازمان است. (پاپوویچ[۲]، ۲۰۱۲)هوش تجاری به علت ماهیت هدف گرای خود نیاز به زیر ساختهای متعددی دارد و برای شناسایی این زیر ساختها مدلهای مختلفی پیشنهاد و اجرا شدهاند. (صیادی، ۱۳۹۰) بر اساس مطالعات انجام شده بخش عمده ای از این زیر ساختها به ساختار داده های تولید شده در سازمان و نحوه طبقه بندی نگهداری و میزان ارتباطات و به روز شدن آنها باز میگردد. (پریماراتن[۳]، ۲۰۱۱)یکی از مباحث مهم در پیاده سازی هوش تجاری در سازمانها ارتباط دقیق بخشهای مختلف سازمان با یکدیگر از طریق یک نظام توانمند انتقال داده است .اگر به سیر تاریخی سیستمهای اطلاعاتی سازمانها توجه کنیم مشاهده میشود که در سه گام این سیستمها به سوی یک سیستم هوشمند تجاری حرکت کردهاند در گام اول تنها سیستمها به صورت جزیره ای وجود داشتند در گام بعدی سیستمهای یکپارچه مدیریتی ظهور یافتند و در نهایت بلوغ سیستمها اطلاعاتی سازمان و یکپارچگی اطلاعات را میتوان در سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمانی یا ERP ها مشاهده نمود.در سیستمهای یاد شده اطلاعات در نهایت یکپارچگی و ارتباط با یکدیگر قرار دارند. (ساروید[۴]، ۲۰۱۲)در سالهای اخیر توجه به خرید و پیاده سازی سیستمهای یکپارچه و همچنین سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمانی در بین شرکتها و سازمانهای ایرانی افزایش یافته است و در حال حاضر بر اساس نیاز بازار شرکتهای تولید کننده نرم افزار در حال ارائه راهکار های کسب و کار هوشمند و هوشمند سازی تجاری به مشتریان هستند.در این میان نقش وجود اطلاعات یکپارچه و همچنین سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی به عنوان سامانه بلوغ یافته اطلاعات مدیریتی قبل ازپیاده سازی هوش تجاری مورد بررسی قرار گرفته است . سؤال اصلی این است که آیا یکپارچگی اطلاعاتی در سازمان بر روند و گامهای مختلف پیاده سازی هوش تجاری در سازمان موثر است ؟ اگر یکپارچگی اطلاعاتی و وجود سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی بر پیاده سازی هوش تجاری موثر است این تأثیر از چه طریقی و با چه سازوکاری صورت میگیرد؟۱-۲ اهمیت و ضرورت تحقیقبا توجه به اهمیت روز افزون تصمیم گیریهای سریع و مناسب با شرایط برای توسعه و پیشرفت فعالیتهای سازمانهای مختلف و جایگاه سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان و راهبرد یکپارچگی اطلاعات در سازمانها برای اخذ تصمیمهای درست و به موقع بررسی نقش این سیستمها و مؤلفه های تأثیر گذاری آنها در این سیستمها دارای اهمیت بالا و ضرورت میباشد .با شناخت دقیق این نقش میتوان راهبرد های مناسبی را برای پیاده سازی هوش تجاری تدوین و اجرا نمود.۱-۳ اهداف۱- تبیین نقش یکپارچگی اطلاعات در گامهای پیاده سازی هوش تجاری در سازمان۲- تبیین نقش سیستمهای ERP در گامهای پیاده سازی هوش تجاری در سازمان۱-۴ سؤالات تحقیق۱- یکپارچگی اطلاعاتی چه نقشی در فرایند پیاده سازی هوش تجاری در سازمان دارد ؟۲- نقش سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی در پیاده سازی هوش تجاری در سازمان چیست ؟تأثیر یکپارچگی اطلاعاتی و وجود سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی در پیاده سازی هوش تجاری از چه الگویی پیروی می کند ؟[۱] Averett[۲] Popovič[۳] Premaratne[۴] Sarwade ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه) ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است تعداد صفحه : ۱۱۷ قیمت : ۱۴۷۰۰ تومان —- پشتیبانی سایت : * [email protected]